Vinje kommune inngår ny avtale med Stamina Helse om bedriftshelsetjenester

Stamina Helse har gjennom anbud inngått ny avtale med Vinje kommune om bistand på HMS. Som en geografisk stor kommune, har Vinje både behov for og ønske om en samarbeidspartner som tross geografien evner å være tett på de ulike avdelingene rundt om i kommunen.

Vinje kommune har igjen valgt Stamina Helse som samarbeidspartner på bedriftshelsetjenester. De har hatt som krav at BHT-tjenesten skal fungere som et ekspertmiljø innenfor helse, sikkerhet og arbeidsmiljø, og at partene skal ha et tett samarbeid som følges opp løpende.

Kommunen ønsker særlig å jobbe med følgende:

• Systematisk HMS-arbeid for å redusere og unngå belastning, skade og sykdom blant de ansatte
  • Arbeid med psykososialt arbeidsmiljø, både av forebyggende art og ved konflikter og andre utfordrende situasjoner, slik at de ansatte skal kjenne seg godt ivaretatt og lederne er trygge på at prosesser utføres på best mulige måte.
  • Sykefraværsarbeid brukes som en del av systematikken ved deltakelse i faste møter og deltakelse i dialogmøter. BHT brukes aktivt i veiledning av ledere og ansatte.

Stamina har gjennom hele vår forrige avtaleperiode evnet å møte våre ansatte og oss ledere på en god måte til tross for at den fysiske avstanden både mellom våre enheter og mellom Stamina og oss er stor. Det er viktig for oss , sier Rådmann Jan Myrekrok i Vinje kommune.

Vinje kommune har snaue 3700 innbyggere og er geografisk på størrelse med hele Vestfold fylke. Kommunen har tre kommunesentre og henter en betydelig andel av inntektene sine fra kraftproduksjon. Til sammen jobber 54 ansatte i kommunen, fordelt på diverse administrative kontor, vedlikehold, kultur, helse & omsorg, skole og utdanning.

Vinje kommune har et grundig og genuint godt fokus på helse, arbeidsmiljø og sikkerhet for sine ansatte. Når vi nå får fortsette å jobbe sammen med dem om dette, langsiktig og forebyggende, er det svært givende for oss da vi jo vet at dette er det som skaper positive resultater for kunden, sier Erik Broch, avdelingsleder ved Stamina Helse Kongsberg/Notodden/Rjukan.

Stamina Helse er Norges eneste landsdekkende bedriftshelsetjeneste, med over 50 avdelinger rundt om i landet. Selskapet jobber forebyggende med helse, sikkerhet og arbeidsmiljø i Norske virksomheter, med utgangspunkt i virksomhetens behov. Med 550 ansatte har Stamina Helse bred og spiss kompetanse innenfor blant annet systematisk HMS arbeid, arbeidsmiljø, sykefravær, beredskap og krise, livsstil og helse, ergonomi og rus/avhengighet.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:

Erik Broch, avdelingsleder Stamina Helse Kongsberg/Notodden/Rjukan

e-post: erik.broch@staminagroup.no

Maria Øverli Jansson, Markedssjef Stamina Helse

e-post: maria.jansson@staminagroup.no

• Arbeidsliv

Om Stamina Group

Stamina Group er en skandinavisk helsekjede bestående av bedriftshelsetjeneste, treningssentre, og privat rehabiliteringsklinikk med ekspertise på overvekt, muskel og skjelett.Konsernet har 1800 ansatte og består av 3 forretningsområder; Stamina Helse, Stamina Trening og Avonova (Sverige). I 2016 omsatte konsernet for ca. NOK 1,5 mrd., hadde 60.000 trenings-medlemmer og 16.000 bedriftskunder.
Vår ambisjon er å gjøre folk friskere og å skape sunne, effektive og trygge arbeidsmiljøer.