Nyåpning av 40 ganger større butikk

Når Roald Toppe skal utvide og oppgradere gjør han det realt, fra 100 kvm i Morvik til 4000 kvm i Salhusvegen.

Mandag 30. november åpner Steinsenteret Åsane Sand og singel ny butikk, her tilbys alt av naturstein, verktøy, ildsteder, løsmasser, betong- og granittprodukter.

-Målet er å bli en One-stop-butikk for de som skal oppgradere enten hus, hage eller hytte. Vi lagerfører alt unntatt trelast, forteller Daglig Leder Roald Toppe.

Fra bensinstasjon til butikk

Familien Toppe har drevet butikk i Åsane i over 60 år, først var det kombinert bensinstasjon og verksted som ble startet av Roalds farfar i Morvikveien. I 1968 ble Åsane Sand og Singel startet og i dag er butikken et anerkjent medlem i Steinspekterkjeden med høy fagkompetanse og et stort utvalg innen både skifer, betong, granitt, verktøy og varmeprodukter.

Siden han lærte å gå har Roald hjulpet faren både på verkstedet, på bensinstasjonen og i butikken. De siste årene er det han som har drevet både butikken og transportfirmaet, men med god hjelp fra sine nærmere 100 ansatte.

- Lokalene i Morvik var for små og upraktiske. Det nye bygget ligger mye mer sentralt og tilgjengelig. I Salhusvegen blir det ikke bare en stor og oversiktlig butikk, det blir i tillegg både drive-in-lager og utelager, forklarer Roald Toppe, som lette etter nye lokaliteter i flere år før ham fant tomten han nå har bygget på.

Nyåpning

-De ansatte har stått på de siste ukene før åpning, og nå begynner butikken virkelig å ta form. Med flotte utstillinger og et bredt produktutvalg ser vi alle frem til å åpne dørene på mandag, avslutter Roald Toppe.

Butikken I Salhusvegen åpner kl 07.00 mandag 30. november, det blir mange gode åpningstilbud samt konkurranser den første uken.

• Byggeindustri, bransjespørsmål

• Hordaland

Steinsenteret Åsane Sand og Singel er byens største natursteinsenter og er totalleverandør innen hus, hage og utemiljø.