iMow MI 422 PC

iMow MI 422 PC

16.04.2018

Smart robotgressklipper får et søsken som prater

Våren 2018 lanserer STIHL en ny modell i modellserie 4, i den prisbelønte iMow-serien. Den nye modellen, iMow MI 422 PC, er en app-styrt robotklipper for små og mellomstore gressplener.

STIHL har allerede flere modeller i ulike serier av iMow, både for større og mindre gressplener. Noen av deres mest verdsatte egenskaper er at de kutter godt i både vått og tørt gress, samt den høye brukervennligheten. Samtidig har iMow flere ganger blitt belønnet med gode karakterer i ulike tester. Vårens nyhet har likheter med flere eksisterende modeller i iMow-serien. Ikke nok med at den tilhører den prisbelønte familien, den er også smartere.

Via iMow-appen på din smarttelefon kan du justere robotklipperens innstillinger til f.eks. å endre klippetiden, oppdatere klippeplan eller stille inn slik at et valgt areal klippes i løpet av en tidsbestemt periode. Robotgressklipperen leveres med en innebygd GPS- og kommunikasjonsmodul. Dette betyder at den gir tilbakemelding dersom den står fast, om det er tid for å skifte ut knivene eller om den blir fjernet fra hagen. GPS-funksjonen gjør at du kan se hvor din iMow befinner seg og dersom den fjernes fra hagen vil den fortsatt gi beskjed om sin posisjon. For de som foretrekker kan robotklipperen også betjenes enkelt uten å benytte appen.

– Appen kan benyttes av flere personer, en fordel når man er bortreist og naboen skal hjelpe til med å holde gressmatten velstelt. Dessuten er abonnementsavgiften kostnadsfri for SIM-kortet i robotklipperen som holder den oppkoblet, sier Pål Virik Nilsen, i Andreas Stihl AS.

iMow MI 422 PC passer for gressplener opptil 1 000 m2. Robotklipperen klipper i all slags vær takket være regnsensoren som enkelt kan aktiveres eller kobles ut, og man kan selv stille inn følsomheten for hvor mye det skal regne før den avbryter klippingen. Klippehøyden kan justeres fra 20 til 60 mm og klippebredden er 20 cm. De innebygde sensorene gjør at når robotklipperen registrerer kontakt med en gjenstand, vil den automatisk søke etter en annen vei. iMow MI 422 PC er utstyrt med en solid biokniv med dobbeltsidig sliping, som skifter dreieretning automatisk etter hvert knivstopp. Slik oppnår man jevn slitasje og kniven holder seg lengre skarp.

iMow MI 422 PC:

Plenareal: 1 000 m²

Klippebredde:20 cm

Klippehøyde:20–60 mm

Vekt: 9 kg

Pris inkl. moms: 18 990 kroner

Batteri:Lithium-Ion

Stigning:Opptil 40 %

Gjennomsnittlig klippetid:17 timer pr uke

Gjennomsnittlig ladetid:90 minutter

STIHL utviklet den første kjedesagen i 1926, deretter har det tilkommet mange produkter for skog og hage. Nå omfatter STIHL-gruppen datterselskaper i ca. 140 land og produksjon i flere land. Ønsker du å vite mer om STIHL konsernet, historie og utvikling, verdensnyheter fra STIHL eller hvor vi finnes representert rundt om i verden. Sjekk www.stihl.no