Ny kraftig batteritrimmer

Ny kraftig batteritrimmer

STIHL FSA 130 er en kraftig, men enkel batteridrevet trimmer for flatearbeider i seigt gress.

Standard utstyr er med ett trimmerhode med en klippediameter på 420 mm, men den kan også utstyres med metallverktøy. Maskinen har tre effektinnstillinger og ett justerbart styre. Kan brukes både med ryggbatteri for lange arbeidsøkter eller en batteriryggsekk for AP batterier (tilbehør).

- Dette er en trimmer med imponerende skjærekraft, som har de samme standarddelene som for bensinryddere og et bredt utvalg av skjæreutstyr. Den er enkel å betjene, stille, slank og moderne, sier markedssjef hos ANDREAS STIHL AS, Pål Virik Nilsen.

STIHL FSA 130 kan brukes med de bærbare Lithium-Ion rygg batteriene AR 1000, AR 2000 eller AR 3000, samt de bærbare AP 100, AP 200 og AP 300 som legges i en spesiallaget sekk fra STIHL.

- Trimmeren er robust, holdbar og pålitelig og kan brukes når det regner eller er fuktig. Ingen øreklokker er nødvendig og den har en høykvalitets EC-motor. Lithium-Ion-teknologien er for langtidsbruk. Trimmeren er også enkel å betjene. Den starter ved å trykke på en knapp og man har tre innstillinger for hastighetsvalg, og er trinnløst ved hver innstilling.

Makshastighet i trinn 3 er 7700 o/min (eller 9800 o/min med metallverktøy).

STIHL utviklet den første kjedesagen i 1926, deretter har det tilkommet mange produkter for skog og hage. Nå omfatter STIHL-gruppen datterselskaper i ca. 140 land og produksjon i flere land. Ønsker du å vite mer om STIHL konsernet, historie og utvikling, verdensnyheter fra STIHL eller hvor vi finnes representert rundt om i verden. Sjekk www.stihl.no

Pressekontakt PR og kommunikasjonssjef STIHL Norden +46 73 736 23 14