STIHL med egne sko

STIHL med egne sko

Den 10. desember starter salget av STIHL x KangaROOS Ultimate Grey, en spesialdesignet sneaker i et begrenset opplag.

Den tyske verktøyprodusenten STIHL fyller i år 90 år, og markerer det blant annet med å lansere sin første sko i samarbeid med sneakersprodusenten KangaROOS. STIHL x KangaROOS Ultimate Grey er i salg i utvalgte butikker fra lørdag 10. desember.

Denne skoen er en klassisk joggesko inspirert av 90-tallet med høy kvalitet og STIHLS velkjente oransjefarge ved sålene. Kun 400 par lages, og disse skal selges i 19 utvalgte butikker i mellom-Europa og USA.

Skoene er merket med 1926, året STIHL ble startet i Tyskland, og de har en også en egen logo. Prisen er 250 euro, og det er ventet at skoene vil bli et samlerobjekt som også vil gå unna på eBay.

- De som får tak i disse skoene er heldige, og blir del av en meget eksklusiv gruppe verden over. Vi vet mange nordmenn er i byer som Berlin og New York på julehandel, og de kan i så fall stikke innom butikkene Overkill eller Extra Butter for å forsøke å sikre seg et par. Det er første gang STIHL er med på å lage sneakers, men det er jo ikke sikkert det er siste gang. Kanskje slike sko vil dukke opp i norske butikker en dag også, forteller markedssjef hos Andreas Stihl AS, Pål Virik Nilsen.

Sjekk ut video om de nye skoene her:

STIHL utviklet den første kjedesagen i 1926, deretter har det tilkommet mange produkter for skog og hage. Nå omfatter STIHL-gruppen datterselskaper i ca. 140 land og produksjon i flere land. Ønsker du å vite mer om STIHL konsernet, historie og utvikling, verdensnyheter fra STIHL eller hvor vi finnes representert rundt om i verden. Sjekk www.stihl.no

Pressekontakt PR og kommunikasjonssjef STIHL Norden +46 73 736 23 14