Blogg: Nå går Pensjonsekspressen

Blogg: Nå går Pensjonsekspressen

Av: Bjørn Erik Sættem, kommunikasjonssjef i Storebrand

Vi ser at folk har tusen spørsmål om pensjon, og vi vil gjerne hjelpe med gode svar. Derfor drar vi igjen ut på landeveien med «Pensjonsekspressen», en gedigen buss fylt med biodiesel og pensjonsrådgivere. I går var vi blant annet hos IKEA i Asker. I dag skal vi besøke bedrifter på Raufoss, Gjøvik og Lillehammer. Vi gleder oss!

Ja, det er en del bilister som sperrer opp øynene når de får se en kjempestor rød buss med Storebrand-logo suse forbi. De ansatte i bedriftene vi besøker sperrer også øynene opp når vi parkerer vår 18 meter lange pensjonsbuss utenfor inngangsdøren deres.

Storebrands «Pensjonsekspress» skal i september besøke 19 byer og tettsteder på Østlandet og Vestlandet for å tilby pensjonshjelp.

Vi ser at interessen for pensjon bare øker, og behovet for hjelp og veiledning er stort. Noen ganger er det hyggelig å ta en prat ansikt til ansikt i stedet for å ringe eller sende en e-post. Derfor reiser vi nå igjen på tur for å treffe flere tusen ansatte i bedrifter som har tjenestepensjon i Storebrand. I møtene med ansatte vil vi også fortelle om Storebrand Fordel, som er et fordelsprogram for nettopp denne gruppen.

Typiske spørsmål vi får fra ansatte vi møter er:

• Hvordan får jeg oversikt over pensjonsrettighetene mine?
  • Hvordan vet jeg hvor mye jeg må spare?
  • Hva er forskjellen på en fripolise og et pensjonskapitalbevis?

Disse spørsmålene – og mange flere - svarte vi på i et blogginnlegg vi skrev under fjorårets bussturné.

Og det blir garantert mye moro underveis. Tror du ikke pensjon kan være gøy? Følg oss på Facebook og se selv! Du vil bli overrasket.

I går besøkte vi bedrifter i Asker og Bærum. I dag går ferden videre til Gjøvik og Lillehammer. Se reiseruten i kartet. Vi skal innom mange bedrifter som har tjenestepensjon i Storebrand.

Kanskje dukker vi opp på jobben din!:)