​Storebrand rigges for ytterligere vekst

​Storebrand rigges for ytterligere vekst

Storebrand ASA gjør endringer i konsernledelsen fra 30. november 2016. – Vi har tatt flere organisatoriske grep de siste årene for å legge til rette for bedre kundeopplevelser og kommersiell vekst. Endringene vi nå gjør, er enda et steg i den retning, sier konsernsjef Odd Arild Grefstad.

Finansbransjen er inne i en rivende teknologisk utvikling. Storebrand etablerer derfor Digital forretningsutvikling som eget ansvarsområde i konsernledelsen. Området vil ledes av Jostein Chr. Dalland.

For å styrke og sikre enhetlig kommunikasjon med Storebrands viktigste interessenter samles ansvaret for kommunikasjon i et nytt ansvarsområde i konsernledelsen. Rekruttering til denne stillingen pågår, og endringen trer i kraft når ny konserndirektør er på plass.

Lysaker, 30. november 2016

Storebrands ambisjon er å være best på sparing til pensjon. Storebrand skal levere bærekraftige løsninger tilpasset kundens livssituasjon slik at den enkelte får en bedre pensjon, og en bedre verden å gå av med pensjon i. Storebrand har om lag 40 000 bedriftskunder og 1,9 millioner personkunder, med hovedkontor på Lysaker utenfor Oslo. Storebrand forvalter over 560 milliarder kroner og er Norges største private kapitalforvalter. Vi jobber målrettet for å nå visjonen om at Våre kunder anbefaler oss. Storebrand-aksjen (STB) er notert på Oslo Børs og selskapet har fått plass på Dow Jones Sustainability Index siden 1999.

Besøk oss på www.storebrand.no og følg oss på twitter @Storebrand_no