En halv million kroner til Strømmestiftelsen etter førjulskonserten ”Stille natt Hellige natt”

En halv million kroner til Strømmestiftelsens arbeid med å bekjempe fattigdom er gaven stiftelsen mottok etter at årets juleturne med Stille Natt Hellige Natt ble avsluttet i Uranienborg kirke i går kveld. Pengene fra årets konsertreise vil mellom annet bidra til at flere barn i Vest-Afrika får en sjanse til komme tilbake til skolen.
Etter 48 konserter i 38 kirker i Sør Norge kan Anita Skorgan, Marian Aas Hansen, Rune Larsen, Torstein Sødal, musikerne Jon-Willy Rydningen, Olav Torget og Terje Johannesen, og ikke minst daglig leder Tor Arne Ranghus i Taran as, nå ta en velfortjent ferie.

For nå kan Tor Arne Ranghus, som også er turneens sjåfør og etter å ha lagt 5000 kilometer bak seg, senke skuldrene og ønske alle en riktig God Jul.

- Det har vært en god turné. For oss har denne turneen hatt mange høydepunkt og hver kveld er et høydepunkt når vi stort sett får oppleve nærmest fullsatte kirker med fornøyde og glade menneskene som takker for konserten. Samtidig gir samarbeidet vi nå har hatt med Strømmestiftelsen i flere år en høyere himmel over hele denne turneen, sier Tor Arne Ranghus.

- Samarbeidet med Strømmestiftelsen gir konserten en ekstra dimensjon som betyr mye. I julen opplever vi Gud som solidariserer seg med oss mennesker. Strømmestiftelsen arbeider for de svakeste – og solidariserer seg med de svakeste og er og vil være formidlere av håpet ut til denne fattigdommen. Det har det vært viktig for oss å understreke på hele denne turneen, sier Rune Larsen.
Bilde
Fra konserten i Kristiansand domkirke. Fra venstre: Torstein Sødal, Anita Skorgan, Marian Aas Hansen og Rune Larsen.
Kontaktperson(er):
Rådgiver - Olaf Gundersen