«Stille natt Hellig natt» Tradisjonsrik førjulskonsert fyller kirker i Sør-Norge

Hvert eneste år i snart 30 år har den tradisjonsrike julekonserten «Stille natt Hellige natt» fylt kirker i Sør-Norge med julens budskap, førjulsstemning og tradisjonsrik julemusikk. Det skal de også gjøre nå i ukene frem til jul.

De som i år skal være med på dette er Marian Aas Hansen, Rune Larsen, Alexander Rybak, Maria Haukaas Mittet og Hans Petter Moen. Sistnevnte er kjent fra underholdningsgruppa Cheezy Keys.Musikken er det som vanlig Jon-Willy Rydningen og Olav Torget som står for, sier produsent Tor Arne Ranghus i Taran AS.

Mandag 28. november klokka 17.30 er de i Gand kirke i Sandnes. Klokka 21.30 er Stille natt Hellige natt i St. Petri kirke i Stavanger.

Neste år er det 30 år siden Tor Arne Ranghus startet konserten og tok med seg folkekjære og profesjonelle artister for å ha julekonserter og synge julens budskap i kirker over hele Sør-Norge.
Siden 2001 har konserten, også kalt for alle julekonserters mor, samarbeidet med Strømmestiftelsen, et samarbeid som har gitt flere millioner kroner til stiftelsens arbeid i kampen mot fattigdom.

— Det er et stort privilegium å få reise rundt i våre kirker og være med på å formidle julens varme med vakker julesang og julemusikk. At vi støtter Strømmestiftelsen, gir dette en dimensjon jeg er stolt over å være med på, sier Maria Haukaas Mittet.

— For oss betyr det ekstra mye at vi kan dele noe av det vi får med dem som ikke har. Derfor vil noe av inngangsbilletten også i år gå til Strømmestiftelsen og deres arbeid blant de aller fattigste i verden, sier produsent, Tor Arne Ranghus i Taran AS.

«Stille natt Hellige natt» blir i år fremført 52 ganger i 46 kirker i Sør-Norge. Konserten blir avslutta i Fagerborg kirke i Oslo den 22. desember.

• Musikk

• julekonsert
  • stille natt hellige natt
  • bistand

• Rogaland

Strømmestiftelsen er en utviklingsorganisasjon som arbeider i 13 land i Asia, Øst og Vest-Afrika og Sør-Amerika. Vår visjon er en verden uten fattigdom.

Gjennom en Hjelp til Selvhjelp ideologi arbeider vi for å hjelpe mennesker til å klare seg på egen hånd. Utdanning og spare- og lånegrupper og jobbskaping gjennom mikrofinans er noe av det vi jobber med.

Tor Arne Ranghus

Taran AS Produsent + 47 901 41 616