Baderomstrender 2013

I dagene lanseres vår nye baderomsbok- bestill den på svedbergs.no og les om årets heteste trender i baderommet.

Noen av årets nyheter:

• Den klassiske møbelserien Svea som er en pust fra svunnen tid men i moderne formgivning. Møblene er velbygget med fine detaljer, se for eksempel på de vakre lærhåndtakene, de kalssiske håntakene i krom eller den tidstypiske servantkranen. Med tanke på at variasjonsmulighetene nesten er uendelige, kan du skape et koselig baderom utifra dine egne ideer. Resultatet er en serie møbler til baderommet inspirert fra forrige århundrets glade dager, men som samtidig føles naturlig og avslappet.
  • Den rustikke møbelserien Svea Dalstorp en hyllest til den nordiske bonderomantikken. De små ”torpen” på landet, de røde ”stugorna” og de enkle fiskebodene har stått som modeller da man utviklet den sjarmerende, rustikke serien.

Til tross for at designen er anderledes, så nikker man igjenkjennende når man ser Svedbergs nye  baderomsserie . Det kan bero på at det rustikke har sine røtter i vår nordiske formgivningshistorie. For å få den rette følelsen, arbeider Svedbergs med massivt tre som laseres i grått eller hvitt.

Nøle ikke med å ta kontakt med oss på www.svedbergs.no

Finnes fra og med 1 februar 2013. For mere informasjon se:

www.svedbergs.no

Marie Bengtsson, markedschef Svedbergs
telefon +46321-533000
mobil +46708-102045
Marie.bengtsson@svedbergs.se

Dan Pettersson, kreativ chef Svedbergs
telefon +46321-533000
Dan.pettersson@svedbergs.se

• bad
  • badekar
  • baderom
  • baderommet
  • massasje
  • massasjebadekar
  • spa
  • steam
  • steamkabinett

Svedbergs har ikke alltid produsert baderomsmøbler. Historien begynner med Holger Svedberg da han startet et blikkenslageri 1920, for å produsere de beste melkespann i Sverige. Da sønnene hans hadde overtatt selskapet i begynnelsen av sekstitallet, begynte man å produsere baderomsskap som revolusjonerte landets baderom. Ingen hade tidligere kombinert speilet med et skap. Snart ble det bygget et stort snekkerverksted, og produksjonen av baderomsmøbler satte ordentig fart. I dag er Svedbergs en av de ledende baderomsprodusenter i Norden. Svedbergs produserer og formonterer alle møblene i Dalstorp, ei lita bygd 4,5 mil øst fra Borås. For sikkerhets skyld, fabrikkmonteres all el.