Halvor Bakke Designer fra Svedbergs

Da Svedbergs skulle skape en ny møbelserie, tok de kontakt med den norske innrednings- og tv-profilen Halvor Bakke. I samarbeid med firmaets egen designgruppe har han skapt noe helt nytt som bygger på kombinasjonsmuligheter, farge, form og funksjon. Halvors motto er «Hjemlengsel», noe han håper skal gjenspeiles i samarbeidet med Svedbergs og den nye serien baderomsmøbler som har fått navnet Epos.

– Dette har vært et veldig spennende prosjekt, der valgfrihet har vært et nøkkelord gjennom hele prosessen. Jeg er svært fornøyd med det endelige resultatet, mulighetene til å velge ulike fronter og farger, og den åpne oppbevaringsplassen der man kan sette kremer, levende lys eller noe fra naturen. Det viktigste for meg har likevel vært at møblene bidrar til å gjøre badet til et koselig sted som gir energi og livsglede, sier Halvor.

Epos handler om design, men først og fremst om muligheter. På en enkel og inspirerende måte kan kunden velge mellom ulike mål, farger, designuttrykk, materialer, funksjoner og ikke minst kombinasjoner. Resultatet blir en unik og personlig løsning som er tilpasset det enkelte bad

Muligheten for å velge ulike fronter på møblene gjør det lett å endre badets karakter. Møbelserien kan fås i fargene hvit ask, brun ask, svart eik, hvit eller skifergrå. Det er også mulig å bestille fargene hav, aske, kalk, sand og salvie. Underskapene finnes i mange ulike bredder, fra 80 til 200 cm. Kunden velger selv om møblene skal inneholde skuffer, åpen oppbevaring eller litt av begge deler. 100-møbelet har for eksempel to sideoppbevaringer, en som er åpen mot fronten og en mer skjult på siden. Til ting en vil vise fram, og til ting en kanskje vil gjemme bort.

Tilhørende servanter finnes både som integrerte og som ovenpåliggende til ulike benkeplater. Felles for de ovenpåliggende servantene er de geometriske formene og de tynne kantene som forsterker designfølelsen. Disse kan fås i PVD (behandlet stål), porselen og Solid Surface. Benkeplatene er laget av Dekton, et ripefritt materiale som er lett å rengjøre.

– For Halvor har det aldri dreid seg om å skape oppsiktsvekkende hjem og bad, men en bolig som viser hva du er glad i og hvem du er. Akkurat som vi på Svedbergs. Resultatet har blitt en unik og personlig løsning tilpasset hvert enkelt bad – et Epos, avslutter designleder Johan Körner hos Svedbergs.

Epos markedsføres og selges kun gjennom Bademiljø og Comfort.

For mer informasjon og bildemateriale, kontakt:
Kicki Ljungviken, 0321-53 30 12
kicki.ljungviken@svedbergs.se

• Livsstil, mote, fritid

• design
  • baderommet
  • baderom
  • svedbergs
  • baderomsmøbel

Svedbergs er Nordens ledende baderomsprodusent med salg i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Moderselskapet Svedbergs i Dalstorp AB driver sin virksomhet i Dalstorp, Västergötland der også mesteparten av produksjonen finner sted. Siden 3. oktober 1997 har Svedbergs’ aksjer vært notert på Stockholms fondsbørs.

Pressekontakt Art Director 0321533096