Se din nye innerdør i riktig kontekst

Det nye designverktøyet fra Swedoor gir deg mulighet til å ta en gjennomtenkt beslutning.

Det kan være vanskelig å forestille seg hvordan en dør vil se ut når den kommer på plass. For å unngå kjedelig bomkjøp ender vi ofte opp med å velge et sikkert kort, isteden- for å se litt utenfor boksen.

Swedoor tilbyr allerede et digitalt designverktøy for ytterdører, men nå lanseres samme tjeneste for innerdører. Med noen enkle trykk på tastaturet får du et godt inntrykk av hvilke modeller og farger som vil passe din stil.

Designverktøyet er enkelt å håndtere. Du begynner med å velge i hvilket rom døren skal være: på kjøkkenet, soverommet, badet eller i stuen. Deretter er det tid for å velge om rommet skal være klassisk eller moderne. Velg så en dør – her finnes det veldig mange å velge mellom, alt fra helt slette dører og fyllingsdører til modeller med ulike spor og glasspartier. Eller hvorfor ikke prøve en dør med et innebygd whiteboard eller blackboard som kan skrives og krittes på? Når døren er valgt, må du velge en karm – de finnes i mange forskjellige mål og modeller.

Til slutt skal du ta det valget som mange syns er det vanskeligste – nemlig farge på døren. Om du står i butikken og skal velge farge uten å ha sett døren i riktig kontekst, kan du ende opp med den trygge hvite døren, til tross for at en rød eller en lett hvitpigmentert eikedør kan være det som gir rommet det lille ekstra. Med det nye designverktøyet kan du prøve deg frem med ni farger og flere forskjellige tresorter. Ettersom farger ofte endrer nyanse etter lyset finnes det også en funksjon som lar deg endre lyset fra dag- til kveldslys.

Swedoors nye internettbaserte designverktøy for innerdører finner du her: http://www.swedoor.no/inspirasjon/designverktoey_id/

• innerdør

JELD-WEN er en ledende global produsent av vinduer og dører, samt behandlet komposittpanel og plater. De har virksomheter i mer enn 20 land med samlet inntekt på 3,5 milliarder dollar, hvorav halvparten kommer fra land utenfor USA. Foretaket tilbyr produkter som forbedrer estetikk og funksjonalitet av boliger og næringsbygg. JELD-WENs store utvalg av produkter har fått flere utmerkelser og annerkjennelser for pålitelighet, innovasjon og kvalitet. Med et sterkt engasjement for bærekraftig utvikling er JELD-WEN en anerkjent leder innen produksjon av energieffektive produkter – og tilbyr verdifulle løsninger for byggledere, arkitekter og huseiere verden over. I Skandinavia selges JELD-WENs produkter under varemerket Swedoor. For mer informasjon, besøk www.swedoor.no.

Lydie Soares

Trade Marketing Responsible Markedsansvarlig for JELD-WEN Norge AS +47 95 97 34 91

Kirsten Haarbo

Product Manager Internal doors +45 4083 5072