JOINT Collaboration ekspanderer: Tar norsk suksess til Sverige

JOINT Collaboration har gjort stor suksess i Norge med INTERAXO – et skybasert samhandlingsverktøy for effektivt samarbeid i byggeprosjekter. Nå satser den norske bedriften på å ta lederposisjon i det svenske markedet.

- Vårt langsiktige mål er å være markedsledende i Sverige. Det skal vi oppnå ved å tilby markedet den sikkerheten og effektiviteten som vår løsning gir til de mest komplekse byggeprosjektene, sier Steinar Svinø, administrerende direktør i JOINT Collaboration.

JOINT Collaboration er i dag størst i Norge på samhandlingsverktøy for byggeprosjekter. De sterke resultatene handler blant annet om bedriftens egenutviklede INTERAXO. I dag har JOINT Collaboration over 55 000 brukere.

I Norge er JOINT Collaboration utnevnt som gasellebedrift i ni år på rad.

- Hele vår forretningside handler om å tilby kontroll over byggeprosjekter, primært innen bygg, anlegg, olje og gass. Vi vil at det skal være enklere å lede prosjekter, uavhengig av forutsetningene. Ved å ha en skybasert plattform for prosjektet, får du som prosjektleder og byggherre en totaloversikt, og kan spore alle endringer og avvik. Vi fjerner alle spekulasjoner, sikrer juridisk sporbarhet og reduserer e-postkaoset i prosjektet, sier Steinar Svinø.

Stort potensial
Etter finanskrisen har byggeinvesteringene i Sverige ligget på over 300 milliarder svenske kroner hvert år. For 2015 og 2016 regner Sveriges Byggindustrier med nesten 400 milliarder kroner. Hvert år startes omtrent 3000 byggeprosjekter i Sverige. Hvert enkelt prosjekt har i gjennomsnitt en verdi på over 50 millioner kroner.

- Tallene viser at bransjen er i vekst, og det er gode nyheter for oss. Vi satser på at være blant de tre største aktørene innen tre år, sier Steinar Svinø.JOINT Collaboration har allerede flere svenske aktører på kundelisten. Blant disse er Stockholms Stad, Nordea, Region Gotland, Landstinget i Värmland, Herrljunga Kommun, Älvdalens Kommun og Linnéuniversitetet.

• Økonomi, finans

• byggebransjen
  • byggeprosjekter
  • interaxo
  • oljeoggass
  • prosjekthotell
  • prosjektledelse
  • samhandling
  • tegningshåndtering
  • bygg og anlegg
  • prosjektleder
  • byggherre
  • byggeplass
  • sverige
  • byggprojekt
  • webhotel

JOINT Collaboration AS er et ekspertmiljø som hjelper deg til å øke verdien av bedriftens informasjon gjennom å dele, håndtere og arkivere den på en enkel og sikker måte. Du får en enklere arbeidsdag med brukervennlige dokumenthåndterings-, arbeidsflyt- og samhandlingsløsninger. INTERAXO er en ferdig skybasert samhandlingsløsning for byggeprosjekter som sikrer færre avvik, økt kontroll og mindre administrasjon. Dette er de profesjonelles valg av samhandlingsløsning. Mer informasjon finnes på: www.interaxo.no

Om Addnode GroupAddnode Group tilbyr forretningskritiske IT-løsninger til utvalgte markeder innen både privat og offentlig sektor. Vi kjøper, bygger og utvikler selskap som leverer IT-løsninger for spesifikke behov hos våre kunder.

Hver dag benytter 400 000 ingeniører seg av våre løsninger for utvikling og vedlikehold av produkter, bygninger og anlegg. 100 000 ansatte i offentlig sektor benytter seg av våre løsninger for kommunal og statlig forvaltning. Vi er 950 medarbeidere i Sverige, Finland, Danmark, Storbritannia, USA, India og Serbia. I 2014 var netto omsetning på 1 599 MSEK. Addnode Groups B-aksje er notert på Nasdaq OMX Small cap. Les mer på: www.addnodegroup.com

Anne Marit Nygård

Pressekontakt Markedssjef Norge og SVerige Markedsføring, websider, PR-aktiviteter, kunderelasjoner. +4792824583