Til værs med TAFJORD i VR

Nyhet   •   jan 02, 2018 13:42 CET

Deltagerne på Tafjord EnergiArena fikk være med på premieren av TAFJORDs første film tilpasset virtual reality. En heftig opplevelse!

Beina er trygt plantet i studiogulvet i Ålesund, men hodet fyker 300 høydemeter til værs med trallebanen i Tafjord.

Deltagerne på Tafjord EnergiArena fikk være testpiloter under premieren på TAFJORD sin første film tilpasset virtual reality (VR). Med VR-briller og hodetelefoner ble de forflyttet til Tafjord og trallebanen som blir brukt til å frakte utstyr og folk 300 høydemeter opp i fjellsiden.

Du blir heist oppover med trallebanen, omkranset av fjelltopper 360 grader rundt deg. Når vognen bikker utfor kanten og suser nedover skinnene igjen er opplevelsen heftig og høydefølelsen sugende - selv om du står med beina trygt plantet i et studiogulv på Norsk Maritimt Kompetansesenter. Testpilotene sukket, hvinte og smilte.

- Det var skikkelig stilig, utbrøt en av deltakerne etterpå, og var straks klar til å prøve en ny tur.

Det er Nordic 360 som holder til i inkubatormiljøet ved Ålesund Kunnskapspark, som har laget VR-filmen for TAFJORD.

- Hundreåringen TAFJORD er ikke redd for å ta i bruk moderne virkemiddel, og dette var gøy! Ekstra kjekt er det jo at vi med dette prosjektet også bidrar i etableringen av en veldig fremoverlent og fremtidsrettet bedrift, sier lederen for Tafjord EnergiArena, Camilla Blom.

Kommentarer (0)

Kommentar

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/no/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.