Corvette-entusiaster inntar Grebbestad

Nærmere 300 Corvetter kjører inn til Grebbestad og TanumStrand litt senere denne uken. Eyecandy i kombinasjon med den herlige følelsen når man kjører rundt i en Corvette og motoren brummer – det er livet, sier mange av de besøkende fra foreningen Club Corvette Sweden.

Foreningens årlige sommertreff arrangeres alltid helgen før midsommer, på ulike plasser rundt om i Sverige.

-Men dette blir faktisk tredje gangen vi kommer til Grebbestad, vi har reservert hele TanumStrand. Det pleier alltid å bli vellykket. Mange av våre medlemmer lengter virkelig til denne helgen. Vi har et fantastisk fellesskap og alle elsker vi våre Corvette biler, sier Veronica Johnsson, viseordførende og sommermøte general fra Club Corvette Sweden.

Når mer enn 500 deltagere fra hele landet, og 300 Corvetter besøker sommermøte dagene 14-16 juni. Blant bilene finner man alt fra klassikere fra 1960, til nyere modeller fra 2018.

-Det kommer til å finnes mange fine biler å hvile øynene sine på. Man kan stikke innom litt sånn som man vil som tilskuer og bare kikke litt, men på lørdagen fra kl 13 samles de fleste av bilene våre på utstilling. Da er alle hjertelig velkomne, sier Veronica.

Hva er det som er spesielt med en Corvette egentlig?

- Åh, jeg har hatt lyst å ha en Corvette siden jeg var liten. I 2005 fikk jeg endelig muligheten til å kjøpe meg min egen, en C4 fra 1985. Den er både vakker og en ren kjøreglede!

• Østfold

TanumStrand er et av Bohusläns störste hotell- og konferanseanlegg med 165 rom, 97 hytter og egen gjestehavn. Hotellet kan ta i mot opptil 1000 gjester for overnatting, middag, möter og aktiviteter. Med en fantastisk beliggenhet helt nede ved Skagerraks strandkant står havet og skjærgårdsopplevelser i fokus. TanumStrand har åpent hele året, og ligger kun en 2 timers biltur fra Oslo.

Marit Bjørnland

Pressekontakt Hotelldirektør +47 975 22 311