TanumStrand ändrar kurs

TanumStrand är en hotell- & konferensanläggning som är på en resa. En resa som går mot en helt ny inriktning med måltidsupplevelse, SPA & Outdoor i fokus. En resa där samarbete med små aktörer blir en central del. Det gäller i allt från småskaliga lokala matproducenter till lokala Outdoor leverantörer.

Idag hör SPA till standardutbudet när gästen vill ha ett modernt och bekvämt boende. Detta gör att det är svårt att sticka ut med en SPAanläggning. Därför finns det en medveten strategi bakom ombyggnationen som har landat i ett mer klassiskt SPA i nordisk stil som bygger på den gamla badortskulturen som etablerades redan under 1800-talet i Grebbestad. För TanumStrands främsta konkurrensfördel är och kommer alltid att vara det fantastiska läget. Ett läge som kommer till sin yttersta fördel i ett nytt SPA med det passande namnet Horisont.

Förutom det förstklassiga läget vid kanten av Skagerack med Fjällbacka skärgård i söder och Grebbestad skärgård i norr, ligger TanumStrand omgivet av öar som Musö, Otterö och Pinnö. VD på TanumStrand, Peter Karlsson vill att gästerna skall komma ut och ta del av den unika historien och naturen, vilket har öppnat upp för samarbeten med ett flertal lokala Outdoor leverantörer.

Peter Karlsson menar med glimten i ögat;
- Jag själv rensar tankarna, så att jag kan tänka nytt, när jag är i den underbara bohuslänska miljön. Oavsett om det gäller en naturvandring i naturreservatet Tjurpannan eller till havs under en fartfylld båttur. Detta är något som jag vill att alla våra gäster skall få uppleva.

Till hösten fortsätter arbetet mot det ”nya” TanumStrand. Det kommer bli fortsatt ombyggnation då receptionen får ett nytt utseende, entrén omvandlas till en bistro, en ny SPAbutik kommer etableras och ca 20 rum skall komma till. En fortsatt resa som öppnar upp ytterligare möjligheter och lägger grunden för en aktiv semester med god mat och välbefinnande i fokus.

Latitud 58° ny restaurang i nordisk design som sammanför ingredienser från 58 grader nord i sitt tempererade kök. Råvaror som purfärska Grebbestadostron, Skreitorsk och tång från det lokala företaget Catxalot samsas med carpaccio av tunt skivat Kustkött, bacon från det lokala Smevikens rökeri i Bullaren och ostar från Västra Götaland på den kontrastfyllda menyn som leker med alla temperaturer - allt från eld till is -Fire & Ice.
Mer information;http://www.tanumstrand.se/tanumstran/mat/

SPA Horisont ett nordisk SPA med magnifik utsikt över Skagerrak. Beläget på TanumStrands övre plan. Här finns tre olika pooler både inom och utomhus, tre olika bastu, ljusrum, ett stort rum för stillhet kallat Utsikten med tillhörande terrass. På SPA Horisont erbjuds behandlingar, SPA och SPAritualer året om, varje dag i veckan för alla över 15 år. SPA Horisont öppnar lördag 28 maj.

Outdoor TanumStrand sätter fokus på en aktiv semester med upplevelser som kajak, SUP, vandring och dykning. Detta har lett till en rad lokala samarbeten med aktörer som Westpoint Divers, Skärgårdsidyllen Kayak & Outdoor och Catxcalot.
Mer information;http://www.tanumstrand.se/aktiviteter/

TanumStrand hotell- och konferensanläggning vid strandkanten på svenska västkusten med fokus på SPA, Outdoor och Matupplevelser. Mer information;http://www.tanumstrand.se/

• Kunst, kultur, underholdning

• livsstil
  • helse
  • skagerrakk
  • cykling
  • vandring
  • dykning
  • sup
  • kajak
  • tanumstrand
  • grebbestad
  • sverige
  • aktiv livsstil
  • outdoor
  • spa

• Østfold

Det finns få ställen som kan erbjuda så mycket som TanumStrand. Tack vare vårt stora utbud kan du kombinera aktiviteter till många spännande upplevelser. På TanumStrand finns 165 hotellrum och 97 fullt utrustade, friliggande stugor. Totalt 1100 bäddar.

Kommer du sjövägen bor du naturligtvis i vår fina gästhamn!

Konferens med plats för alla - upp till 1000 personer! TanumStrand ligger precis vid havet, 2 km söder om Grebbestad.

För mer info besök gärna vår hemsida.

Marit Bjørnland

Pressekontakt Hotelldirektør +47 975 22 311