TCL lanserer velutstyrt 4K UHD-TV

TCL lanserer velutstyrt 4K UHD-TV

TCL presenterte sin nye QLED-lineup tidligere i mai, og følger nå opp med en 4K UHD-TV, TCL P715, der eleganse møter ytelse og teknologi i perfekt harmoni. Minimalistisk fullskjermdesign med metallramme, stemmestyring og 4K-oppskalering er noen av spesifikasjonene som skiller seg ut. Modellen kommer i fem størrelser: 43, 50, 55, 65 og 75 tommer.

TCL Electronics, Oslo, 3. juli 2020 – TCL Electronics følger opp QLED-lanseringen sin med en ny 4HD UHD-TV: TCL P715. Modellene i serien har en elegant, minimalistisk design med ultraslank profil i børstet metall, og glir derfor rett inn i omgivelsene. TV-en har også et sterkt fokus på mange smartfunksjoner for en forbedret og forenklet brukeropplevelse, kombinert med optimal fargegjengivelse takket være støtte for HDR10, HLG og Smart HDR.

– P715 er en virkelig god TV for den kresne forbrukeren – som stiller like høye krav til et stilig design som enestående bildekvalitet, sier Johan Huss, Country Manager i TCL Nordics Med Android TV og teknologi for å koble til smarthjemmet ditt har du bred tilgang til siste nytt på underholdningsfronten, uansett alder eller interesseområde. Og hvis du er distré som meg, og ofte legger igjen fjernkontrollen på et eller annet lurt sted, har du grunn til å smile, for nå kan du bare bruke stemmen din, avslutter Johan.

4K-oppskalering av nyhetssendingen
TCL P715 har en fantastisk 4K-skjerm som er gjort enda bedre med tillegget av den nyeste High Dynamic Range-teknologien, det vil si muligheten til å gi et bedre bilde ved å vise flere farger og høye kontrastforhold. Alt for å oppnå et mest mulig realistisk bilde. Hittil har de fleste UHD 4K-modeller krevd at selve materialet er filmet i 4K for at du skal kunne nyte underholdning med 4K-oppløsning på riktig måte. Med P715 kommer funksjonalitet for 4K-oppskalering, som er en algoritme fra TCL som skalerer opp 2K-materiale til en høyere oppløsning og et optimalt skjermformat. Midt i blinken hvis du liker å se på gamle episoder av Seinfeld eller nyhetssendinger. Dolby Audio Processing gjør det enkelt å koble til avanserte høyttalere, mens et par interne høyttalere på 10 W sørger for god lydytelse i alle situasjoner.

P71-serien er også så smart som den kan være, takket være introduksjonen av Android TV 9.0. Med det kommer blant annet Amazon Prime, Netflix (4K HDR), YouTube (4K), Alexa og Google Assistent, noe som også gir mulighet for stemmeaktivert styring. Brukere kan surfe på nettet, strømme videoer eller laste ned apper. Bluetooth og Wi-Fi-tilkobling følger med som en del av pakken, og det samme gjør Chromecast og T-Cast – noe som gir mulighet for sømløs strømming fra datamaskiner eller smarttelefoner. Og takket være Android TV og alle tilkoblingene du kan opprette, kan du styre det meste i huset ved hjelp av TV-en din. Still inn riktig temperatur, senk belysningen før filmen starter eller start robotstøvsugeren og benytt anledningen til å rengjøre mens du ser på den nyeste sesongen av favorittserien din.

Har du rotet bort fjernkontrollen?
Ikke noe problem – la stemmen gjøre jobben med fjernfeltsmikrofoner og Google-assistenten. Fire mikrofoner sørger for førsteklasses mottak og rekkevidde, slik at du kan styre innholdet ditt uten å løfte en finger. Se på filmer, still spørsmål og spill musikk med enkle talemeldinger. Hvis du ikke vil bruke stemmen, kan du også styre TV-en med mobilenheten din via T-cast-appen for Android og iOS.

Spesifikasjoner i korte trekk – TCL P715:

• 4K HDR
  • Smart HDR
  • Mikrodimming
  • Smart TV med nyeste Android OS (9.0)
  • Stemmestyring
  • Dolby Audio
  • 4K-oppskalering
  • TCL T-cast
  • Minimalistisk fullskjermdesign med ramme i børstet metall

Tilgjengelighet og forhandlere
Nye TCL P715 vil være tilgjengelig hos utvalgte forhandlere fra og med juni 2020. P715 43/55/60/65/75 tommer kommer for salg med en veiledende pris på henholdsvis 4 990 NOK, 5 990 NOK, 6 990 NOK, 9 990 NOK og 14 990 NOK.

Mer informasjon: Les mer om modellen her.

Er du interessert i en produkttest?
Testmodeller vil være tilgjengelige i juni. Kontakt presseansvarlig nedenfor, så setter vi deg på ventelisten.

TCL Electronics ble grunnlagt for 35 år siden og har vokst til å bli et av verdens største selskap innen forbrukerelektronikk. TCL driver egne produksjons- og FoU-sentre over hele verden med produkter som selges i over 160 land, og er rangert som nummer to målt etter globalt TV-salgsvolum i 2019. TCL spesialiserer seg på forskning, utvikling og produksjon av forbrukerelektronikk, alt fra TV-er og lydprodukter til smart hjemmeelektronikk. www.tcl.com