TCL presenterer sin nye P61- og P81-serie i Norden

TCL presenterer sin nye P61- og P81-serie i Norden

TCL Electronics lanserer sin ultratynne 4K HDR PRO TV P81 og den slanke 4K HDR 10 TV P61. Disse TV-modellene er rett og slett teknologikunst. Med denne lanseringen oppfyller TCL de nordiske forbrukernes høye forventninger til design og funksjon, takket være smarte verktøy og en utrolig bilde- og lydkvalitet. Og nok en gang til svært konkurransedyktige priser.

TCL Electronics, Oslo, 18. september 2020 – TCL Electronics presenterte under IFA 2020 blant annet sitt nyeste utvalg av HDR TV-er, P61- og P81-serien. Disse TV-modellene kommer nå til det nordiske markedet og vil være tilgjengelige i butikk i slutten av september.

TCL P81-serien: Perfekt bilde for den beste HDR-opplevelsen
P81-serien kombinerer et ultratynt design, 4K HDR PRO-bildekvalitet med Motion Clarity Pro, Dolby Vision, HDR10 og det mest avanserte Smart TV-systemet hittil: Android TV med innebygd Google Assistent. Forbrukerne får enkel tilgang til innholdet de elsker, takket være den integrerte og stemmestyrte kontrollen: De kan snakke direkte med TV-en. Det luksuriøse og nesten rammeløse metalldesignet i P81-serien har et slankt stativ som ikke bare er elegant håndverk, men også en fin interiørdetalj med tidløst design.

Med 4K HRD PRO får seeren en suveren kontrast, levende farger og rene detaljer. HDR, High Dynamic Range, er den nyeste standarden for 4K UHD-innhold. HDR forbedrer både kontrast og fargegjengivelse betydelig, og HDR PRO gir en ytterligere raffinering av bildet ved å reprodusere lyse og mørke nyanser på en så naturlig måte som mulig. I kombinasjon med Motion Clarity Pro og forbedrede farger gir TV-en en overlegen HDR-opplevelse med renere og sterkere farger, i selv de raskeste filmscenene. Siden HDR-innhold ikke ennå er så utbredt, har denne TV-modellen innebygd SMART HDR som oppgraderer SDR-innhold (Standard Dynamic Range) til HDR-liknende bildekvalitet, slik at seerne kan se favorittserien sin i best mulig bildekvalitet.

Hjemmekinofølelsen forsterkes ytterligere ved hjelp av både Dolby Vision for enestående fargegjengivelse og Dolby Atmos for en oppslukende lydopplevelse.

TCL P61-serien: bildepresisjon med 4K TV HDR10 og Android TV
P61-serien kombinerer et slankt design med 4K HDR 10 og Android TV – en smidig og elegant TV for alle som ikke vil gjøre kompromisser mellom design, bildekvalitet eller et brukervennlig grensesnitt, og som gjør alt innhold lett tilgjengelig for hele familien.

I likhet med P81-serien, kommer også P61-modellene med den nyeste standarden for 4K UHD-innhold: 4K HDR – med naturtro farger og sterk kontrast. Den kan også skalere opp SDR-innhold ved hjelp av SMART HDR, og i kombinasjon med Micro Dimming Pro-funksjonen tilpasses lysstyrken og skaper en enda bedre kontrast, spesielt i mørket.

P61 har også Android TV som grensesnitt for enkel og ubegrenset underholdning, med innebygd Google Home og Google Assistent. Finn den nyeste filmen, følg med på stillingen på fotballkampen eller dim lyset – alt uten å avbryte det du ser på. Android TV gjør det også mulig å strømme innhold direkte på TV-en.

P61-modellene er også utstyrt med Dolby Audio, som leverer en fyldig, klar og kraftig lyd, uansett om du ser på film, TV-serier, YouTube-videoer eller konserter.

TCL gir også ut en enklere modell i P61-serien, TCL P610. Den kommer med Linux, et enklere grensesnitt, og et mer begrenset utvalg av applikasjoner.

Tilgjengelighet og priser
P81-serien, TCL P815, kommer i størrelsene 50, 55 og 65 tommer, som er tilgjengelige via utvalgte forhandlere i Sverige fra og med slutten av september. Veiledende cirkapriser fra 6 990 NOK.

P61-serien, TCL P615, kommer i flere størrelser; 43, 50, 65, 70 og 75 tommer, som er tilgjengelige via utvalgte forhandlere i slutten av september. Veiledende cirkapriser fra 4 490 NOK.

Den enklere modellen, TCL P610, finnes i størrelsene 43, 50, 55 og 65 tommer, og er også tilgjengelig via utvalgte forhandlere i slutten av september. Veiledende cirkapriser fra 3 990 NOK.

Les mer og last ned pressebilder via vårt globale pressesett:
P61-serien: https://tcl.epresspack.us/p61/
P81-serien: https://tcl.epresspack.us/tcl-p81-series-smooth-detailed-cinema-picture-tagline-tbc/

TCL Electronics ble grunnlagt for 35 år siden og har vokst til å bli et av verdens største selskap innen forbrukerelektronikk. TCL driver egne produksjons- og FoU-sentre over hele verden med produkter som selges i over 160 land, og er rangert som nummer to målt etter globalt TV-salgsvolum i 2019. TCL spesialiserer seg på forskning, utvikling og produksjon av forbrukerelektronikk, alt fra TV-er og lydprodukter til smart hjemmeelektronikk. www.tcl.com