OL-medaljer gir datarush for kundene

(Fornebu, 15. februar 2018) Aksel Lund Svindal kunne juble for Norges første OL-gull noensinne i utfor - rett foran lagkompis Kjetil Jansrud. Ragnhild Mowinckel tok sølv i storslalåm og sikret Norges første kvinnelige OL-medalje i alpint på 82 år. Hovedsponsor Telenor feirer medaljene med datadryss til kundene.

– Vi er stolte av å sponse alpinlandslaget og gir alle våre mobilkunder 1 GB data for hver medalje Norges alpinister tar under OL og Paralympics, sier sponsorsjef Petter Svendsen i Telenor Norge.

Enorm interesse
Telenor har registrert enorm interesse for tv-strømming og mobildata under OL.
Sprinten for damer og herrer tidligere i uka ga 47 prosent høyere trafikk i Telenors mobilnett enn under samme øvelse i ski-VM i Lahti i fjor.

– Norsk tv-tittere er storkonsumenter av sport, og mulighetene for å se tv-sendingene fra andre skjermer enn den tradisjonelle tv-en har aldri vært bedre. Telenors nett er godt rustet til å håndtere trafikken, forteller Berit Svendsen, administrerende direktør i Telenor Norge.

Slik laster du ned mobildata
Tilbudet om datapakker gjelder både privat- og bedriftskunder. Datagaven kan kun aktiveres i Mitt Telenor-appen. For å laste ned, send MT til 1999 eller klikk på en av lenkene under.

Anders Krokan, informasjonssjef i Telenor Norge

Tlf: 952 09 037, e-post: anders.krokan@telenor.com eller ring pressetlf. på 800 80 900

• Data, telekom, IT

• sponsor