Telenor lanserer Min Video

(Fornebu, 6. september 2017) Strømmetjenester via mobilen blir mer og mer populært. Nå kommer Telenor med en app som gjør det lettere å få full oversikt over din favorittunderholdning.

– En stadig tydeligere trend er at folk aldri får nok av å se korte eller lange videoer på mobilen, og folk ønsker innhold som er skreddersydd for dem. Det kan være vanskelig og frustrerende å finne fram i mylderet av film- og videoinnhold. Derfor lanserer Telenor nå appen Min Video som skal gjøre videouniverset mer oversiktlig for kundene. Nå blir det enkelt å få tilgang til innholdet som er relevant for deg, sier Bjørn Ivar Moen, leder for mobil i Telenor Norge.

I tillegg til å se innhold på mobilen, er Min Video også et godt verktøy for å planlegge og bli varslet om det man skal se på større skjermer enn mobilen.

Databruk vokser kraftig
Video direkte på mobilen tar opp stadig mer av trafikken i Telenors mobilnett. YouTube alene står for 13 prosent av all datatrafikk, mens Netflix utgjør 4,5 prosent.

– Utviklingen har gått over flere år og er drevet av stadig bedre smarttelefoner med romslige datapakker og et robust mobilnett som leverer gode strømmeopplevelser i høy kvalitet. Min Video er en tjeneste som følger trenden og utviklingen i TV-vanene, sier Moen.

I Min Video inngår dessuten en tjeneste som gir kundene kontroll over databruken; et datahjul i appen gir deg oversikt over hvor mye data du bruker for å se en video. Dersom du ikke har nok data igjen i abonnementet, kan du enkelt kjøpe mer data slik at du får sett det du vil se.

Ditt eget underholdningsunivers med Fox+ inkludert

Appen varsler deg så fort dine foretrukne filmer, serier, underholdnings- og sportsprogrammer er tilgjengelig.

– Kort og godt hjelper appen deg å navigere i jungelen av filmer, serier, TV-underholdning og snutter – basert på dine preferanser, hvilke kanaler og strømmetjenester du har. Vi har også inkludert en rekke TV-serier fra FOX+ som du kan se direkte i Min Video. Dette inkluderer serier som «Prison Break», «Family Guy» og «Empire», sier Moen.

Samarbeid med Filmgrail
Første gang du tar i bruk Min Video, forteller du appen hvilke strømmetjenester du har tilgang på, enten det er abonnement som Netflix, Viaplay, TV 2 Sumo og HBO eller gratistjenester som NRK, YouTube og TED Talks.

– Tilbudet av videoer i tjenesten vil da basere seg på disse innstillingene. I tillegg kan du bestemme hvilke sjangre du foretrekker innenfor klipp, filmer, serier og alt innen TV-programmer, sier Moen.

Moen understreker at dette er første versjon av appen og den vil utvikles og forbedres kontinuerlig basert på tilbakemeldinger fra brukerne. – Vi ønsker dine tilbakemeldinger i Min Videos Facebook-gruppe eller direkte i appen, sier Moen.

Telenor understreker at Min Video er kundenes medhjelper i deres videohverdag, men at kunden fortsatt må ha egne avtaler med eventuelle betalingstjenester som Netflix og HBO. Videre påløper datakostnader ved bruk i mobilnettet.

Min Video er utviklet i samarbeid med Filmgrail, et av Nordens mest spennende oppstartsselskaper innen film og TV.

Fakta om Min Video
• Finner de beste filmene, programmene og seriene for deg på ett sted på tvers av applikasjoner.
• Min Video er pr. i dag kun tilgjengelig for Telenor-kunder.
• Personlige film- og serieanbefalinger. Få varsel så du ikke går glipp av dine favorittprogrammer- og serier.
• Se unike klipp direkte i appen uten reklame.
• Ved hjelp av et datahjul har du hele tiden full kontroll på hvor mye data du bruker for å se en video.

Anders Krokan, informasjonssjef i Telenor Norge
Tlf: 952 09 037, e-post: anders.krokan@telenor.com eller ring pressetlf. på 800 80 900

• Data, telekom, IT

• min video