Nyhet! Thealoz Duo Gel – ekstra langvarig effekt sammenlignet med øyedråper

Nyhet! Thealoz Duo Gel – ekstra langvarig effekt sammenlignet med øyedråper

I fjor kom Thealoz Duo – en ny generasjon øyedråper. Nå introduserer vi Thealoz Duo Gel. Det er den første øyegelen med trehalose, hyaluronsyre og karbomer. I likhet med Thealoz Duo har den en unik kombinasjon av biologisk cellebeskyttelse og smøring, som bidrar til at tårefilmen kommer i balanse. Forskjellen? Ekstra langvarig effekt sammenlignet med dråper.1,2

«Thealoz Duo Gel har lengre virkningstid enn dråper og passer derfor spesielt godt om natten når tårefilmens volum er redusert, eller på dagtid når øynene trenger litt ekstra hjelp til å beholde fuktigheten. Med den nye gelen er det mulig å få hjelp mot tørre øyne – døgnet rundt», sier Ann-Katrin Alveblom, øyelege og medisinsk sjef hos Théa.

Naturlig beskyttelse mot uttørking

Det anslås at tørre øyne forekommer hos 35 % av befolkningen, og plagene er mer vanlig hos kvinner enn hos menn.3 Thealoz Duo Gel er en unik måte å behandle tørre øyne på. Gelen inneholder tre molekyler som gir en naturlig beskyttelse mot uttørking:

• Trehalose er et molekyl som finnes i mange planter, og som hjelper dem med å overleve i tørre miljøer. Molekylet beskytter cellene i hornhinnen mot uttørking.
  • Hyaluronsyre finnes naturlig i øyet og har unike vannbindene egenskaper, som bidrar til bedre fuktighetsbalanse og smøring av hornhinnens overflate.
  • Karbomer gjør at gelen sitter lenger og gir dermed langvarig lindring og maksimalt velvære.

Thealoz Duo Gel – ekstra langvarig effekt sammenlignet med dråper

Thealoz Duo Gel har lengre virkningstid enn øyedråper1,2 og er derfor spesielt godt egnet når man vil beskytte øynene om natten og få en mer behagelig morgen. Gelen kan også brukes i løpet av dagen når øynene trenger hjelp til å holde på fuktigheten. Andre fordeler med Thealoz Duo Gel:

• Unik kombinasjon av trehalose, hyaluronsyre og karbomer
  • Kleber ikke – enkel å dryppe i øyet
  • Uten konserveringsmidler
  • Sterile engangspipetter
  • Myk forpakning – enkel applisering

Slik brukes Thealoz Duo Gel: Drypp 1 dråpe i hvert øye 2–4 ganger per dag. Kontaktlinser skal tas ut før bruk av gelen og settes inn igjen tidligst etter 30 minutter.

Salgssteder: Thealoz Duo Gel selges reseptfritt på apotek og hos mange optikere fra februar 2017. Anbefalt pris: 179,00 kr/30 st. endosebeholdere.

Pressebilder: Høyoppløselige bilder til media kan lastes ned i presserommet vårt.

Kontaktperson: Nils Petter Hansen, Business Unit Manager Norge Théa Nordic, mobil: +47 977 98 508, e-post: n.hansen@thea-nordic.com

Referanser

1) Schmidl D. et al. Effect of gel-based artificial tears on tear film thickness in patients with dry eye disease. Investigative Ophthalmology & Visual Science September 2016, Vol.57, 2881. 2) Schmidl D. et al. Difference in the frequency of use of lachrymal substitutes in patients with moderate to severe dry eye disease. Poster on 8th International Conference on the Tear Film & Ocular Surface 2016. 3)www.lommelegen.no/artikkel/folkesykdommen-tørre-øyne

Emner