New York-feber i høstferien fra Bergen

Årets høstferie nærmer seg med stormskritt. I følge Ticket Feriereisers bookinger for høstferien skal bergenserne reise til populære London og New York, men også til varmere strøk som Palma og Chania.

Tickets butikker i Bergen på Vestkanten og Lagunen merker nå en økende interesse for storbyferie i høstferien. Det gjelder også for barnefamiliene som kan utnytte byenes mange attraksjoner, severdigheter og aktiviteter.

- Vi ser at det råder en viss New York-feber spesielt i høstferien. For de som reiste på solferie i sommer tror jeg det er mange som velger en storbyferie nå. Og da er det spennende å reise bort fire eller fem dager til en storby som New York eller en litt nærmere by her i Europa, sier Tone Merete Fluto, selgerleder på Ticket Lagunen.

- Et tips til de som ikke har bestilt høstferien enda er å være litt fleksibel med avreisedatoene og se på avreiser fra Oslo. Vi kan også hjelpe til med å pakke reisen med vanlig rutefly og hotell til charterdestinasjonene der det er fullt. Da kan du spare en del penger. Ellers er det ledige plasser på cruise i Middelhavet og seilinger med for eksempel Hurtigruten nå, avslutter Fluto.

Topp 5 - Reiser i høstferien fra Bergen*:
1. London
2. New York
3. Las Palmas
4. Palma de Mallorca
5. Chania

*Bestillinger hos Ticket Feriereiser gjort frem til 9/9 med avreiser i perioden 3/10 – 10/10. Avreiser fra Flesland.

Kilde: Ticket Feriereiser

Tone Merete Fluto, selgerleder Ticket Lagunen, Lagunen Storsenter
E-post: tone.fluto@ticket.no Telefon: 815 11 174

Linn Husby Larsen, Markedskoordinator i Ticket Feriereiser
E-post: linn.husbylarsen@ticket.no  Telefon: +47 22 05 15 07

• høstferie
  • charter
  • populære reisemål
  • reisebyrå
  • reiser
  • storbyferie

• Hordaland

Ticket Feriereiser AS er en av Norges største reisebyråkjeder, med tilstedeværelse i de fleste største byene i landet, samt på www.ticket.no. Hos Ticket finnes alle typer reiser samlet på ett og samme sted. Her kan man bestille flybilletter, hotell, leiebil, charterreiser, restplasser, cruise, rundreiser og weekendturer.