Tide ASA med historisk høy ordrereserve

I første kvartal signerte Tide selskapets største kontrakt noensinne – Regionalbussene på Fyn - på NOK 3,2 milliarder Selskapet fikk etter kvartalets utløp melding om at selskapet vant kontrakten for rutekjøring i Sogn med verdi NOK 700 millioner. Ordrereserve inkludert opsjoner og kontrakten i Sogn er på NOK 13,7 milliarder mot NOK 9,4 milliarder året før, dette er en historisk høy ordrereserve.

Selskapet har dermed fire kontrakter som starter i løpet av de neste 15 månedene. Arbeidet med å sikre oppstarten for alle prosjektene går i henhold tidsplan. Selskapet er tilfreds med at ordrereserven nå er på et historisk høyt nivå, og jeg er glad for at selskapets strategi for vekst gir resultater uttaler konsernsjef Roger Harkestad.

• Finans

• kvartalstall
  • finans

Tide er Norges nest største busselskap. Hver dag skaper vi gode reiseopplevelser for våre kunder. Vi har hovedkontor i Bergen og kjører rutebuss i fylkene Hordaland, Rogaland, Vestfold, Sør-Trøndelag samt Møre og Romsdal. På en vanlig hverdag sørrger vi for at 240.000 passasjerer kommer seg til og fra jobb, skole og fritid. Med dagens kontraktsportefølje har vi 72 millioner reisende Årlig. Vi er stolte av Å væ¦re en viktig samfunnsaktør i folks hverdag. Tide har som visjonå skape gode reiseopplevelser hver dag.

Trine Stanghelle

Pressekontakt Produkt- og salgssjef fly- og ekspressbuss Flybussen og Ekspressbuss +47 93405512

Helene Myking

Pressekontakt Markedssjef/Marketing Manager Markedsføring og samarbeidsavtaler - tur og reiseliv +47 908 85 290