Camry Hybrid får mer dynamisk design og oppgradert sikkerhetsteknologi

• Camry Hybrid har fått en mer dynamisk, iøynefallende og kraftfull design.
  • Nye aluminiumfelger, nye eksteriørfarger og oppgradert interiør tilfører ytterligere eleganse.
  • Redesignet midtkonsoll med større 9-tommers skjerm, Apple CarPlay® og Android Auto™ tilkobling
  • Nyeste Toyota Safety Sense med forbedret fotgjenger- og syklistoppdagelse, og en rekke nye systemer som Svingassistanse i kryss.

Toyota Camry har vunnet utallige priser og utmerkelser siden første utgave kom i salg i 1982. Den selges i mer enn 100 land verden over, og salget teller 19 millioner eksemplarer til dags dato. Med mer enn 700 000 solgte enheter årlig, er den verdens bestselgende store sedan.

Kundene verdsetter designen, komforten, sikkerheten og hybridteknologien til Camry, og nå forbedres den ytterligere med en mer dynamisk design og oppdatert teknologi.

Camry Hybrid er et produkt av Toyotas New Global Architecture (TNGA) design- og konstruksjonsfilosofi. TNGA ivaretar det gøyale ved å kjøre bil, fengende styling, strålende byggekvalitet, pålitelighet og sikkerhet i likt monn.

Toyota har et klart fokus på flåtemarkedet for denne modellen. Det står for 85% av Camry-salget globalt. Med en kraftig 2.5-liters motor med 218 hestekrefter, selvladende hybridteknologi og lavt verditap er den et attraktivt alternativ i sitt segment.

Samtidig som den bevarer kjerneverdiene som har gjort den så populær - segmentledende nivåer av kvalitet, pålitelighet og robusthet, stillegåenhet og kjørekomfort - har 2021-utgaven av Camry Hybrid en mer elegant design i front, ny 17" og 18" felgdesign og nye eksteriørfarger.

På innsiden møtes man av et interiør som allerede er et eksempel til etterfølgelse hva gjelder komfort, romslighet og plass i baksetene. Interiøret blir nå oppgradert med nye stoff- og fargevalg, og det har en ny, større 9" skjerm som er plassert noe høyere og som har forbedrede tilkoblingsmuligheter.

I tillegg er Camry Hybrid utstyrt med den nyeste Toyota Safety Sense-pakken, med en rekke nye sikkerhetssystemer som bidrar til å gjøre den enda sikrere enn tidligere.

MER ELEGANT, DYNAMISK EKSTERIØRDESIGN

Foran har 2021-utgaven av Camry Hybrid blitt redesignet med en ny frontfanger og øvre og nedre griller som gir den et mer dynamisk, raffinert utseende og inntrykk av større bredde. Den nederste, og mest fremtredende av grillene foran er tilgjengelige i enten svart eller mørk grå utførelse, mens ornamentene på sidene fås i enten krom eller sølv. Grillen strekker seg langt ut til sidene, og understreker slik bilens bredde.

Nydesignede 17" og 18" aluminiumfelger er tilgjengelige. De førstnevnte kommer med tvinnede V-formede eiker som hinter til det sportslige. De sistnevnte har matchende par med lyse, slipte eiker kombinert med vridde mørke eiker for et mer dynamisk uttrykk.

Camry Hybrid anno 2021 er for øvrig tilgjengelig i en ny elegant, dyp grå farge.

OPPDATERT INFOTAINMENT OG INTERIØRUTFØRELSER

Det oppgraderte interiøret har en ny 9" berøringsskjerm til infotainmentsystemet. Skjermen er plassert høyere i midtkonsollen for bedre oversikt og bekvemmelighet.

Fysiske knapper og brytere er tilgjengelig for å bedre brukervennlighet under alle kjøreforhold. Det oppdaterte multimediasystemet har raskere programvare og skjermrespons, og kommer både med Apple CarPlay® og Android Auto™ smarttelefonintegrasjon.

Nye beige eller svarte skinnseter, perforert med et elegant fiskebensmønster og seteventilasjon, kompletterer det nye interiøret. Svarte seter i en ny design med imitert skinn og stoff er også tilgjengelige.

Ornamenter i instrumentpanelet, midtkonsollen og dørene er nå tilgjengelige i to nye utførelser: Svart tre - en elegant, komposittstruktur med rette linjer over en organisk bakgrunn, og en Titan linjestruktur - et lavkontrast, geometrisk mønster som gir en harmonisk tredimensjonal følelse.

FORBEDREDE TOYOTA SAFETY SENSE-SYSTEMER

2021-utgaven av Camry Hybrid er utstyrt med nyeste versjon av Toyota Safety Sense - et sett aktive sikkerhetsteknologier designet for å bistå med å forhindre eller redusere alvorligheten av kollisjoner i en rekke trafikksituasjoner.

En rekke nye egenskaper har blitt lagt til Pre-kollisjonssystemet (PCS). De inkluderer: oppdagelse av motgående trafikk på dagtid, Nødstyringsassistanse (ESA) og Svingassistanse i kryss. Svingassistanse i kryss varsler og bremser automatisk dersom sjåføren svinger til høyre eller venstre foran et kjøretøy i motgående felt, eller hvis en fotgjenger krysser veien fra motsatt side etter at man svinger.

Ytterligere førersystemer og sikkerhetsforbedrende systemer inkluderer Adaptiv cruisekontroll (ACC) som kombinert med Veiskiltassistanse (RSA) blir Intelligent Adaptiv Cruisekontroll. Med den vil cruisekontrollen kunne tilpasse farten etter skiltingen og redusere farten før svinger.

Et annet system, Kjørefeltsporing (LTA), hjelper deg med å holde deg midt i riktig kjørefelt , og hvis det merker at det er en risiko for at bilen avviker fra kjørefeltet, vil det bistå sjåføren med å styre tilbake. Forbedringer til LTA-systemet inkluderer mer presis kjørefeltoppdagelse, en raskere reaktiveringstid etter endring av kjørefelt, økt kontrastyringsvinkel for å motvirke turbulens når man kjører forbi vogntog og for å gi bedre stabilitet, tidligere oppdagelse av en kommende svings radius for å tilpasse systemet til å håndtere den, og økt kraft når den griper inn og bistår med styringen, slik at LTA kan forbli aktiv også i høyere hastigheter.

Den nye utgaven av Camry Hybrid kommer til Norge våren 2021.

• camry
  • toyota

Om Toyota Norge

Toyota Norge (TNO) er et heleid datterselskap av Toyota Motor Europe NV (TME) med europeisk hovedkontor i Brussel. I 2022 produserte det globale selskapet totalt 10.5 millioner kjøretøy, og er dermed verdens største bilprodusent.

I Norsk Kundebarometer 2023 har Toyota Norges mest fornøyde bileiere, og ifølge Norsk Bærekraftbarometer er Toyota bilbransjens beste på bærekraft. Ifølge Autoindex har Toyota Norges nest mest fornøyde bilkunder for 2. året på rad, etter søstermerket Lexus. Toyota er vinneren av prisen «Årets kundeservice» i 2023, som deles ut av Norsk Kundeserviceindeks.