Koreansk selskap kom til Tønsberg for å se på VR-løsninger

Pressemelding   •   jun 12, 2019 07:00 CEST

En av studentene i delegasjonen fra Korea under demonstrasjon av VR i Trainors VR-studio. Foto: Trainor AS

Etter å ha deltatt på Nor-Shipping i Oslo, reiste delegasjonen på 18 representanter fra Koshipa og Dino Lab i Sør-Korea til Tønsberg, for å ta Trainors digitale løsninger nærmere i ettersyn.

Koshipa er en interesseorganisasjon som samordner og tilbyr opplæring og systemer for de store verftene i Korea; Huyndai, Samsung og DSME (Daewo). Dino lab er deres samarbeidspartner, og sammen hadde de tatt med seg 13 studenter fra ulike koreanske universitet på Norgesbesøk.

- Koshipa er en av våre største kunder i Korea, forklarer Thorén. - Fra vårt kontor i Busan leverer vi opplæring og sertifisering av personell i henhold til IECEx CoPC. At de ønsker å besøke Trainors hovedkontor for å se på e-læring, digitale løsninger og det nyeste innen VR-opplæring, ser Tønsberg-selskapet på som en tillitserklæring og mulighet: - Trainor er i startgropen for å tilby moderne e-læring i det koreanske markedet. Å ha kjennskap og tillit hos selskaper som Koshipa er en styrke for denne satsningen. De koreanske selskapene ivrer etter å ta dette i bruk, og vi gleder oss til å levere, sier Thorén.

Trainor er et internasjonalt kompetanseselskap som leverer opplæringstjenester, teknisk rådgivning og utleie av personell til offshore, maritim og landbasert industri verden over.