Transcendent Group utnevner eksterne styremedlemmer

Transcendent Group har valgt inn eksterne styremedlemmer for å forbedre virksomhetsstyringen og styrke styrets uavhengighet.

Transcendent Group er et eierstyrt selskap hvor bare hovedaksjonærene har vært representert i styret. Transcendent Group har opplevd en sterk og lønnsom vekst i gjennom mange år. I lys av den raske veksten og den internasjonale ekspansjonen har eierne nå avgjort at det er på tide å skille mellom eierstyringen og styrearbeid, og å utvide styret med uavhengige medlemmer. Med den strategiske agendaen eierne har lagt, vil denne utvidelsen av styret utgjøre et verdifullt tilskudd til styringen av selskapet.

-Vi er både stolte og glade for å få tilgang til den omfattende erfaring og kompetanse de nye styremedlemmene har, sier Martin Malm, konsernsjef i Transcendent Group

Styremedlemmer

I den nye styret som ble valgt på generalforsamlingen den 23. mai, fortsetter Håkan Berg og Magnus Juvas fra forrige periode. Håkan Berg har mer enn 30 års erfaring innenfor Governance, Risk og Compliance i finanssektoren. Magnus Juvas var en av grunnleggerne av selskapet, men er ikke lenger ansatt i Transcendent Group.

De nye eksterne styremedlemmene som ble valgt på generalforsamlingen er:

Sigrun Hjelmqvist

Sigrun har arbeidet 20 år i Ericsson, i en rekke forskjellige toppstillinger, og til slutt som konsernsjef i Ericsson Components AB, med en omsetning på 9 milliarder SEK. Etter sin tid i Ericsson var hun med på å grunnlegge risikokapitalforetaket Brainheart Capital. Sigrun har vært profesjonelt styremedlem siden 2005, og sitter i dag i styret i tre børsnoterte selskaper (Addnode Group AB, Eolous Vind AB og Edgeware AB).

Ingrid Nordlund

Ingrid startet sin karriere hos Proffice og fortsatte til NGS Group i 2008, hvor hun ble konsernsjef i 2010. NGS Group er et markedsledende bemannings- og rekrutteringsselskap notert på Nasdaq med omsetning på rundt 700 millioner SEK. Ingrid er også styremedlem i det børsnoterte selskapet OEM International AB, notert på Nasdaq.

Lars O Andersson

Lars startet sin karriere med 17 år hos IBM. Etter dette har han grunnlagt og utviklet flere konsulentfirmaer innenfor IT, som Corda Consulting AB, Mind AB og Canvisa Consulting AB. Canvisa AB ble integrert i Tieto i slutten av 2013, og Lars fikk da det overordnede ansvaret for Tietos forretningstransformasjon for kunder innen finanssektoren. I 2015 ble han også ansvarlig for Tietos M&A-aktiviteter i finanssektoren. Lars er styremedlem blant annet i Forex Bank og Biocool.

I Transcendent Group møter du erfarne konsulenter innenfor Governance, Risk og Compliance. Våre tjenester skaper trygghet og muligheter for offentlige etater, bedrifter og andre organisasjoner i en rekke ulike bransjer. Selskapet ble stiftet i Stockholm i 2001, og har siden vokst til et konsern med selskap og kontorer i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Belgia.

Transcendent Group samarbeider med den uavhengige organisasjonen Great Place for Work, og har blitt kåret til en av de beste arbeidsplassene i Norge og Sverige.