Prispress til fordel for kundene - nå er flyreisene rekordbillige

Vil du reise til Budapest, Wien, Hellas eller Dubai? Pass på å reise nå. Flybillettene til disse destinasjonene har nemlig blitt opp mot 20 prosent billigere enn i fjor. Det viser statistikk fra det internettbaserte reisebyrået Travellink.

− Det er virkelig kundens marked nå. Konkurransen mellom flyselskapene presser prisene. Flere får mulighet til å reise til nye reisemål og å reise flere ganger i året, sier Hege Bergsløkken, leder for Travellink Norge.

Statistikken er basert på snittpriser på reiser i Norge, Finland, Sverige og Danmark. Den viser at det fra Norge har blitt billigere å fly til de fleste av de mest populære feriedestinasjonene.

− Det spiller ingen rolle om det er snakk om storby-, sol-og bad eller langdistansereiser. I løpet av de siste årene har flybillettene blitt betydelig snillere mot lommebøkene våre, sier Bergsløkken.

I Norge er det prisene til Budapest, Dubai og Chania i Hellas som har sunket mest. Flybillettene til disse destinasjonene har blitt om lag 20 prosent billigere. Flybillettene til London, Berlin, Roma, Wien og Antalya i Tyrkia blitt opp til 15 prosent billigere.

− Billigere flybilletter gjør at våre kunder nå legger penger på bedre hotell. Vi selger flere pakkereiser enn noensinne, sier Hege Bergsløkken

Populære destinasjoner hvor reisen er billigere enn i fjor (fra Oslo)

Destinasjon

Så mye billigere har reisen blitt

Dubai, De Forente Arabiske Emirater

878 NOK

Chania, Hellas

780 NOK

Antalya, Tyrkia

403 NOK

Budapest, Ungarn

394 NOK

Wien, Østerrike

265 NOK

For mer informasjon: Hege Bergsløkken, leder Travellink Norge
Mobil:

E-post: hege.bergslokken@travellink.com

*Statistikken er basert på cirka 1 million reiser fra Oslo, Helsinki, Stockholm og København. Travellink har sammenlignet snittpriser på tur/retur-billetter til de mest populære destinasjonene. Prisene gjelder i perioden januar-mars 2013-2014.

• billige flyreiser
  • fly
  • reiser

Travellink er Nordens ledende internettbaserte reisebyrå med virksomhet i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapet har tre virksomhetsområder; privatreiser, bedriftsreiser og konferanse & event. Travellink inkluderer eDreams, Go Voyages og Opodo i eDreams ODIGEO, Europas største nettbaserte reisebyrå. eDreams ODIGEO er representert i totalt 42 land i Europa, Nord-Amerika, Sør-Amerika, Asia, Afrika, og Oseania. Travellink tilbyr et stort utvalg av fly, hotell og leiebiler, i tillegg til kombinasjonen av fly og hotell.