Penfolds – «Verdens mest beundrede vinmerke»

Penfolds sjefsvinmaker Peter Gago er svært glad for utmerkelsen, "Alle her hos Penfolds er svært glade for denne globale anerkjennelsen - fra de som arbeider i våre vingårder og i vinproduksjonen, på tappelinjene våre, logistikk, innkjøp og markedsføring, til våre dyktige salgsteam over hele verden som er vårt ansikt utad for våre hvite-, røde-, og sterkviner. Etter 172 år i vinbransjen er vi fortsatt sultne, fortsatt begeistret og ivrer stadig etter å lage bedre viner og vinne nye tilhengere. "

Drinks Internationals utmerkelse bygger på Penfolds globale anerkjennelse, inkludert "Winery of the Year" – en utmerkelse gitt til Penfolds i slutten av 2015 for 25 året på rad av Wine & Spirits Magazine. I fjor mottok Penfolds også en utmerkelse for 1971 Grange, som ble kåret til verdens beste vin fra 1970-tallet av FINE magazine. Utmerkelsene fortsatte i 2015 for Penfolds med prisen for «Årets hvitvinsmaker», av International Wine Challenge (IWC).
Drinks Internationals panel ble bedt om å avgi stemme på de mest beundrede vinemerker basert på følgende kriterier:

• Vinene er konsekvente eller har forbedret kvalitet

• Varemerket gjenspeiler opprinnelsesland eller region

• Varemerket svarer på etterspørsel og smakprofil hos målgruppen

• Varemerket er godt markedsført og forpakket• Varemerket appelerer sterkt til en bred målgruppe

For mer informasjon kontakt:

Joakim Reuszner
Brand Manager Penfolds Nordics,
Treasury Wine Estates
joakim.reuszner@tweglobal.com

Eirik Karstensen
PR & Communications Manager Norway