Sikrere kapping med Deep Cut Protection

– Vi arbeider kontinuerlig med å øke sikkerheten rundt bruken av kappe- og slipeprodukter. Tyrolit Premium 2 in 1 Deep Cut Protection er et perfekt eksempel på en unik sikkerhetsløsning som vi er alene om på markedet, forteller Göran Nyberg, nordisk produktsjef i Tyrolit.

Tyrolit Premium 2 in 1 Deep Cut Protection er en kappeskive med forsenket nav for kapping i både stål og rustfritt. Det forsenkede navet gir mye mer stabil kapping, og gir mulighet for plankapping. For å unngå risikoen for at kransen slites av ved dyp kapping, har Tyrolit utviklet en stålflens som ligger som beskyttelse over navet, og som hindrer nettopp at kransen løsner eller at skiven sprekker – Deep Cut Protection.

– Deep Cut Protection er uunnværlig for alle som arbeider med plankapping. Vi har merket at stadig flere verneombud ved metallverksteder anbefaler dette produktet til sine ansatte. At skiven dessuten kapper dypere, holder lenger og dermed blir mer lønnsom, er et stort pluss, sier Göran.

Klikk her for å se filmen som gir et godt inntrykk av hvordan Tyrolit Deep Cut Protection fungerer.

For mer informasjon, vennligst kontakt:Göran Nyberg, produktsjef, Tyrolit Norden

E-post:goran.nyberg@tyrolit.com, Tlf.: + 46 70-540 87 11

• Anleggsindustri

• tyrolit