Tyrolit får ny administrerende direktør for de nordiske landene.

Den 15. august tiltrådte 42 år gamle Marie Lantz stillingen som ny administrerende direktør i Tyrolit. Hun blir ansvarlig for Sverige, Norge, Danmark og Finland, og får dessuten ansvar for økonomi og administrasjon i Estland. Marie etterfølger Niklas Andersson.

Marie er utdannet siviløkonom og har jobbet som økonomisjef og finansdirektør i flere internasjonale selskaper innen ulike bransjer. Hun har erfaring fra tjeneste- og IT-sektoren, men også fra produksjonsselskaper innen medisinsk teknologi i Silex Microsystems AB og legemidler i Swedish Orphan Biovitrum AB.

Nå sist kommer Marie fra Intertrust, et stort internasjonalt konsulentfirma med hovedkontor i Nederland, der hun var finansdirektør og ansvarlig for økonomi og finans i de nordiske landene.

“Jeg er veldig glad for å bli tiltrodd jobben med å lede Tyrolit på det nordiske markedet, og ser frem til å styrke selskapet ytterligere. Jeg vil konsentrere meg om lønnsomheten, men også om å gjøre varemerket mer synlig ute i markedene,” sier Marie.

Marie kan kontaktes på +46 8 544 715 14 og marie.lantz@tyrolit.com.

• Anleggsindustri

• industri
  • norge
  • tyrolit