Nyskapende skoleventilasjon

Pressemelding   •   mai 06, 2015 12:06 CEST

Undervisningsbygg inngikk kontrakt i dag med Ing. Gunnar M. Backe på 80 millioner kroner på et innovasjonsprosjekt på Bjølsen skole. Der skal man i sommer i gang med en teknisk rehabilitering med nytt ventilasjonsanlegg og ta i bruk innovative løsninger.

- Dette blir et pilotprosjekt for Undervisningsbygg hvor Backe skal bruke en teknisk løsning fra Caverion Norge på ventilasjonsanlegg som vi alle er ivrige etter å prøve ut. Inneklima på skolene har vi jobbet med i mange år, og denne kontrakten blir en milepæl hvor vi skal teste ut Caverions produkt som vant innovasjonskonkurransen som ble utlyst i fjor, forteller prosjektleder Lasse Skår i Undervisningsbygg.

Seksjonsleder Magnar Skaar i Undervisningsbygg kan føye til at han er glad for ha Backe med på laget i prosjektet på Bjølsen skole og ser fram til et konstruktivt og nyskapende samarbeid.

Undervisningsbygg Oslo KF er et kommunalt foretak i Oslo kommune, som har som oppgave å utvikle, bygge, drifte og forvalte skolebyggene i Oslo.

Foretakets visjon er: Et skolebygg å være stolt av!

For mer informasjon, følg oss på: