Time på dagen til alle røntgenundersøkelser

Unilabs har ledig kapasitet til å ta imot pasienter til private timer. Vår erfaring er at pasientene ikke er klar over muligheten om privat time. For å gjøre dette kjent hos pasientene har Unilabs derfor valgt å informere om dette nå.

I Unilabs sine avtaler med de Regionale Helseforetak ligger det en begrensning i antall subsidierte timer som kan tilbys deres kunder. Kapasiteten er større enn det offentlige har kjøpt. Unilabs har derfor valgt å tilby disse ledige timene (privat time) til pasienter for at de fortere skal få utført sin undersøkelse. Forskjellen på timene er prisen. Unilabs leverer fortsatt samme gode kvalitet på bilder og beskrivelser.

For alle offentlige timer betaler pasienter egenandel på kr 218 pr undersøkelse. Ventetiden for disse timene varierer fra institutt til institutt og type undersøkelse. Ønskes slik time gjelder ventetider som oppgis på Fritt sykehusvalg, klikk her for å se offentlige ventetider.

Stadig flere pasienter anskaffer seg helseforsikring, uten å vite at undersøkelse til røntgen kan være inkludert i denne.  Forsikringen kan tegnes privat eller via arbeidsgiver. De fleste av disse forsikringene gjelder utredning med bildediagnostikk som utføres hos Unilabs Røntgen institutt. For å vite om din helseforsikring kan benyttes så kontakt ditt forsikringsselskap.

For pasientspørsmål eller timebestilling ber vi om å ringe 08808 for mer informasjon.