Unisport fokuserer på å styrke folkehelsen i Norden

Det er aldri for sent å starte treningen! En studie fra helsedirektoratet viser at en 55-åring som går fra en stillesittende livsstil til 35 minutter med daglig fysisk aktivitet, øker forventet levetid med 5 år, og bytter åtte år med dårlig helse med åtte friske år!

– Vårt hovedfokus er nå og få barn og voksne til og bli mer aktive, slik at folkehelsen styrkes i de nordiske landene, kommenterer Mikko Kilpeläinen, CEO hos Unisport.

– Ved å bygge attraktive idrett og mosjonsanlegg får vi flere folk til å bruke de. Dette leder til bedre helse i samfunnet som helhet. Vårt fokus er, i samarbeid med våre kunder, å finne de beste løsningene for å skape økt aktivitet og bevegelse, fortsetter Mikko Kilpeläinen.

Det har nå gått ett år siden sammenslåingen av Unisport-Saltex Oy og Kerko Group Oy (I Norge representert ved Scandi Sport og IFAS Sport). Alle foretakene kommer heretter til å jobbe sammen under varemerket Unisport. Vi har en markedsledende posisjon innen idrett og aktivitetsanlegg i Norden.

– Våre helhetsløsninger gir de beste forutsetningene både for eliteutøveren og hobbymosjonisten, uansett alder. Sammen kan vi tilby våre kunder et komplett produkttilbud og et omfattende servicekoncept for innendørs og utendørsidretter, samt arenautstyr som tribunesystemer, sier Mikko Kilpeläinen.

CEO Mikko Kilpeläinens kommentarer om det nye varemerket:

– Unisport er et perfekt navn for oss. Navnet forteller noe om bransjen vi jobber i, og at alle foretakene i vårt konsern nå er forent. Vår visjon er et sunnere samfunn, Vi vil at folk skal være aktive, og ønsker å tilrettelegge for dette ved å tilby best mulige idrett og aktivitetsanlegg!

• Økonomi, finans

Unisport-Saltex Oy med datterselskaper er markedsledende innen idrettsanlegg i Norden, og ser vekstmuligheter i hele Nord-Europa. Vi har en pro forma omsetning på 125 millioner euro, og har 300 ansatte i åtte forskjellige land. Hovedkontoret ligger i Helsingfors. Målet er å oppnå en betydelig salgsvekst og å bli en ledende, Nord-Europeisk totalleverandør, med et konsept som gir de beste forutsetningene for utøvere og tilskuere

Petter Ødegaard

Pressekontakt Marketing Markedsføring og kommunikasjon 95026239