Ny regionleder for Romerike og Hadeland i Usbl

Usbl er i sterk vekst på Romerike og Hadeland, og fra 1. desember 2017 tok Marit Thomas over som ny regionleder for dette området. Hun vil med det lede Usbl’s kontorer i Nittedal og Lørenskog.

Styrket digital kompetanse

Marit har 12 års erfaring som leder av IKT avdelingen i Usbl, og hun har vært prosjektleder for fusjonene med syv boligbyggelag blant annet i Lillehammer, Sandefjord og Follo.

Det har vært en lengre prosess for å finne en verdig etterfølger til Aashild Farkvam som har hatt denne rollen frem til hun nå går av med pensjon, og vi er veldig glad for valget av Marit inn i denne rollen. Vi har hatt flere gode søkere til stillingen, og det er alltid ekstra hyggelig når det er en intern kandidat som når helt opp til slutt, sier Johan Bruun, administrerende direktør i Usbl.

Usbl står overfor et takskifte i forhold til digitalisering, og Marits erfaring og kompetanse innen dette området vil være et viktig bidrag til å styrke fokus på digitale løsninger og kundedialog.

Vekstambisjoner i området

Gjennom fusjon med Nittedal boligbyggelag i 2010, og høyt fokus på salg og kundeoppfølging, har Usbl blitt en betydelig aktør innen boligforvaltning, byggtekniske tjenester og vaktmestertjenester for borettslag og sameier på Romerike og Hadeland.

Regionen er et strategisk viktig område for Usbl. I 2015 etablerte Usbl et nytt kontor i Lørenskog, og har siden da fått en rekke nye kunder og medlemmer på Romerike. Usbl har blitt en sentral boligutvikler i regionen, og har flere nye boligprosjekter i området, med både Solsheimstunet og Tunkvartalet i Lørenskog, Skjervaveien på Skedsmo og Slattumtunet i Nittedal. I tillegg er det stadig flere boligutviklere i regionen som velger å samarbeide med Usbl innenfor etablering av boligselskaper og boligforvaltning.

Foruten at Marit kjenner Usbl veldig godt, har hun også fra tidligere arbeidsgivere lang erfaring med kundearbeid og kundeoppfølging. Marit har bodd 20 år i Lillestrøm og har også et bredt kontaktnett både innen kommunal- og eiendomsutviklingssektoren på Romerike, og vil videreføre fokuset Usbl har på vekst innenfor hele det brede tjenestespekteret Usbl tilbyr.

Usbl kommer fremover til å ha fokus på å styrke sin lokale tilstedeværelse gjennom både lokale boligutvikling, sponsorat, kunde- og medlemsvekst.

Usbl er et av Norges største boligbyggelag, med over 96000 medlemmer og 1500 borettslag og sameier som vi forvalter over hele Østlandet. Helt siden 1948 har vi bygget og forvaltet boliger for våre medlemmer, og i dag bygger vi alt fra urbane leiligheter til koselige rekkehus i skogkanten. Med vår mangeårige erfaring og solide kompetanse gir vi deg den tryggheten du trenger i hverdagen og i hjemmet.