Usbl sponser Oslo Jazzfestival

Boligbyggelaget Usbl går inn som økonomisk støttespiller for Oslo Jazzfestivals talentutviklingsprogram Nordisk Showcase.

Talentutviklingsprogrammet Nordisk Showcase er en av Oslo Jazzfestivals største satsinger de siste årene, og nå går boligbyggelaget Usbl inn som sponsor.

Som stor aktør i boligbransjen med røtter i Oslo ønsker vi å gi noe tilbake til kulturlivet. Vi vil løfte frem unge talenter som kan utvikle seg videre og skape gode musikkopplevelser for publikum. Det å bringe frem de grunnleggende gode verdiene som ikke nødvendigvis er kommersielle, handler om å ta samfunnsansvar. Vi ønsker at jazzen som en viktig del av kulturlivet, skal vokse og fortsette å gi skaperlyst og glede slik det har vært i generasjoner. Usbl har også de siste årene hatt fokus på å rekruttere unge medlemmer, og det er viktig for oss å vise at vi også satser på unge mennesker og fremtidige talenter, sier Johan Bruun, administrerende direktør i Usbl.

Hvert år inviteres studenter fra de beste musikkhøyskolene og -konservatoriene i Norden til å søke om å delta i Nordisk Showcase. De utvalgte får spille to showcase-konserter, delta i mesterklasser med noen av jazzens ypperste musikere i tillegg til praktisk orienterte kurs rettet mot markedsføring og booking.

Usbl Jazztalent-prisen
I tillegg til å støtte Nordisk showcase går Usbl inn for å etablere den nye prisen Usbl Jazztalent som vil deles ut til en ung og lovende jazzmusiker som har gjort seg særlig bemerket i løpet av de siste årene. Prisen, som er finansiert av Usbl, er på 30 000 kr, og prisvinneren vil bli invitert til å spille på neste års festival.

Oslo Jazzfestival ser frem til å kunne dele ut en talentpris sammen med vår nye samarbeidspartner Usbl. Med fokus på ungdom har vi gjennom flere år bygget opp en stor aktivitet som nå kan toppes med utdeling av en pris. Usbl Jazztalent blir utdelt i Operaen i forbindelse med åpningskonserten hvert år, sier festivalsjef Edvard Askeland.

Fordel for medlemmer i Usbl

Alle medlemmer i Usbl får 25% rabatt på festivalbillettene. I tillegg vil det være mulig å vinne en egen intimkonsert hos et borettslag eller sameie som er forvaltet av Usbl. Mer om dette kan leses på Usbl's egne hjemmesider.

Oslo Jazzfestival 2019 arrangeres 11. – 17. august. Se hele programmet her.

• Musikk

Usbl er et av Norges største boligbyggelag. Vi bygger og forvalter boliger, med et særskilt fokus på miljø og bærekraft. Vi jobber for å gi den beste bolig- og kundeopplevelsen, ved å skape helhetlige bo opplevelser for våre kunder. Vi har eksistert i over 70 år, og har i dag over 100 000 medlemmer. Vi forvalter 1600 borettslag og sameier, hvor mange av dem er bygget av andre utbyggere. I tillegg til en rekke andre fordeler, har medlemmer i Usbl forkjøpsrett på 90 000 boliger i de mest sentrale områdene i Norge.