Veidekke og Hæhre satser sammen

Albert K. Hæhre (til venstre) og Dag Andresen presenterte nyheten for investorer og media i dag tidlig.

Entreprenør Albert K. Hæhre er kanskje ikke like godt kjent for alle, men det er en fantastisk historie som ligger bak. På få år har Hæhre gått fra å være en mellomstor entreprenør til å bli landets fremste masseforflytter og har blitt en hovedentreprenør for mange store anleggsprosjekter i Norge. I 2010 ligger de an til en omsetning tett opp mot en milliard kroner. (Se forøvrig eget faktaark om Hæhre her)

Vi har jobbet sammen med Hæhre i mange sammenhenger, men det var først og fremst vårt store arbeidsfellesskap på prosjektet Sky-Langangen utenfor Larvik som virkelig viste hvor godt vi faktisk passer sammen. Albert Kristian Hæhre har som gründer bygd opp en svært sterk kultur og ikke minst lojalitet i selskapet. Hæhre har også vært opptatt av et betydelig medeierskap blant de ansatte. Vår måte å løse store og komplekse utfordringer har kanskje nettopp derfor vist seg å være svært sammenfallende.

Ved å satse sammen med Hæhre så er det samtidig veien tilbake til røttene for Veidekke. Helt frem til begynnelsen på 80-tallet, var det nettopp masseforflytning som var Veidekkes store styrke. En betydelig vekst i andre områder, gjorde at dette området i dag ikke var blant våre sterkeste. En satsing sammen med Hæhre vil derfor bety en betydelig styrking av vår konkurransekraft, og jeg er ikke tvil om at summen av Veidekke og Hæhre vil bety et sterkere resultat for begge.

Jeg ønsker alle ansatte i Hæhre velkommen på laget

• masseflytting
  • sky - langangen