Panasonic og Verisure inngår spennende samarbeid

Panasonic og Verisure inngår spennende samarbeid

Norges største leverandør av boligalarmer, Verisure (tidligere Securitas Direct), inngår nå en samarbeidsavtale med Panasonic. Samarbeidet skal bidra til å utvikle smarte løsninger til hjemmet og bringe fremtidens hjem til dagens forbruker.

– Vårt strategiske samarbeid med Verisure gir oss muligheten til å utvikle innovative, trygge og energieffektive løsninger til hjemmet. For oss er dette første steg i prosessen med å etablere et fullt integrert smart hjem, sier Managing Director of Panasonic’s Appliances, Enrique Vilamitjana.

Helintegrert varmepumpe
Det første resultatet av samarbeidet er den helintegrerte varmepumpen fra Panasonic, som kobles direkte til Verisure-plattformen. På den måten tilpasser varmepumpen både forbruk og ytelse til husholdningens behov. Varmepumpen kommuniserer med flere av husets applikasjoner, blant annet alarmsystemet, dørlåsene, belysning med mer. Alt kan styres via Verisure-appen på smarttelefonen, uansett om man er hjemme eller på reise.

– Vi er veldig stolt av å inngå et samarbeid med Panasonic som har vist seg å være en pioner på smart home-løsninger. Ved å integrere sikkerhets- og energisparende løsninger i boligen, kan vi tilby et produkt som gjør hverdagen til brukeren enklere og tryggere samtidig som miljøet blir ivaretatt, sier konserndirektør i Verisure, Dick Seger.

Sparer miljøetGjennom Verisure-systemet er det også mulig å overvåke og samle informasjon fra huset. Røykdetektorene kan for eksempel måle både temperatur og luftfuktighet, mens vindussensorene kan si ifra om vinduet er åpent. På den måten hjelper anlegget deg å ta riktige tiltak tidlig dersom noe skulle være galt. Anlegget loggfører samtidig data, og kan blant annet tilpasse husets temperatur til du kommer hjem fra jobb, basert på ditt tidligere brukermønster.

Notes to the editor:

About the PartnershipBoth Verisure and Panasonic are market leaders within their respective fields. Panasonic has an estimated market share for heating and cooling solutions of 30 per cent in the Nordic region. In addition, in partnership with a range of companies, the company is the project leader building the first sustainable smart town in Fujisawa, Japan. Verisure, with its 1.6 million customers, installs 15,000 smart home platforms every month in Europe (one every 30 seconds).

Panasonic, Orange and Verisure Invites to Smart Home webinar Panasonic, Orange and Verisure, together with the American research firm Park Associates, will be holding a webinar, focused on the development of the European Smart Home. The webinar will take place on 23rd April at 15:00 (Central European Time). For more information please visit www.parksassociates.com

About Panasonic Panasonic Corporation is a worldwide leader in the development and engineering of electronic technologies and solutions for customers in residential, non-residential, mobility and personal applications. Since its founding in 1918, the company has expanded globally and now operates over 500 consolidated companies worldwide, recording consolidated net sales of 7.30 trillion yen (68 billion euros) for the year ended March 31, 2013. Committed to pursuing new value through innovation across divisional lines, the company strives to create a better life and a better world for its customers. For more information about Panasonic, please visit the company's website at http://panasonic.se

About Verisure Verisure (former Securitas Direct) is a leading provider in Europe of professionally monitored alarms and products and services for the smart home, with 1.6 million customers in 13 countries in Europe and South America.  Verisure controls the entire value chain - from development, design and sales to installation and service. The monitoring stations in each country work only with Verisure alarms, something that contributes to the high quality of the service and that the clients are among the most satisfied in the industry worldwide. The companies R&D department Verisure Innovation, based in Malmö, Sweden with approximately 200 developers have created a unique end to end eco-system enabling a full integration of Verisure services as well as products and services for strategic external partners as Panasonic, Assa Abloy and Anticimex. The company was founded in 1988 within the Securitas Group in Sweden. For more information visit www.verisure.com

Siden starten i 1991 har Verisure (Securitas Direct AS) hatt en meget positiv utvikling og tilbyr alarmsystemer til bedrifter og boliger i hele landet. Vi selger og installerer alarmer med oppkobling til vår døgn-bemannede alarmstasjon. I tillegg leverer vi service, vedlikehold og utrykning.