Helseforsikringen ble min livredder

Jeg har jobbet i oljebransjenhele livet, og det var plattformsjefen min somførst anbefalte meg å kjøpe helseforsikring gjennom Vertikal Helse, sier han til VG.

Prostatakreft
Da han et år senere fikk prostatakreft ble han litt forvirret av rådene han fikk på det lokale sykehuset, og tok kontakt med Vertikal Helse. De sa at så aggressiv som kreften var, var det ingen tid å miste, prostata måtte fjernes snarest– Jeg ble sendt til Paris hvor prostata ble fjernet ved hjelp av Da Vincirobot. Det gikk raskt og var veldig profesjonelt. Jeg var svært fornøyd og kunne gå rett tilbake i jobb etterpå, sier han. En stund etter ble han syk igjen:– Det ble tatt MR på mitt lokale sykehus, men de fant ingen kreft. Da kontaktet jeg igjen Vertikal Helse som sendte meg til en PET-scan på Aleris i Oslo. Det viste seg at kreften hadde spredd seg til hoften/skjelettet og til lymfekjertler. Jeg opplevde at det offentlige ga meg litt opp etter det, sier han oppgitt.Da kom Vertikal Helse igjen på banen med et behandlingsalternativ.Friskmeldt
– De tilbød meg en ny behandling i Finland med såkalthøypresisjonsstråling, så da dro jeg dit. Jeg var der i to måneder i slutten av 2011 og fikk stråling hver dag. Etter det har jeg vært friskmeldt og tilbake i jobb. Behandlingen reddet livet mitt, sier Kjelland

• helseforsikring
  • behandlingsforsikring

Vertikal Helse er Norges største aktør innen helseforsikring. 137 000 har valgt å tegne helseforsikring hos oss og unngå å havne i helsekø. I 2013 bistod vi over 25 000 og sørget for at de fikk rett behandling til rett tid. Alle våre pasienter får tildelt en personlig medisinsk rådgiver som følger dem før, under og etter behandling. Vi utvidet også innholdet i våre tjenester og våre kunder tilbys nå døgnåpen vakttelefon ved alvorlig sykdom og i fem dager etter operasjon/behandling.

I 2013 åpnet vi kontor i Sandnes for å være nær våre største bedriftskunder i dette området.

Siri Ingels

Pressekontakt Administrerende direktør 23014800

Sissel Ødegaard

Pressekontakt Kommunikasjons- og markedsdirektør Kommunikasjon, merkevare og markedsføring 91116109