VERTIKAL HELSE ASSISTANSE AS AND ALIVIA SWISS HEALTH MANAGEMENT AG HAR SIGNERT EN AVTALE OM SAMARBEID

ZURICH, Switzerland, 28 October 2015 – Vertikal Helseassistanse AS (“Vertikal Helse”), Norges største leverandør av helseforsikring, og Alivia Swiss Health Management AG (”Alivia”), basert i Zürich, leverandør av private helsetjenester til utvalgte individer og institusjoner over hele verden. annonserte i dag at de har signert en «Partnership Agreement» som innebærer at de vil tilby Alivias tjenester til personer som kjøper et nytt VIP produkt. Dette vil bli lansert av Vertikal Helse i Norge og Sverige i løpet av Q4 2015/Q1 2016.

I tillegg vil Alivia får tilgang til Vertikal Helses nettverk og kompetanse når det gjelder de beste behandlingene i Skandinavia.

Vertikal Helse tilbyr helseforsikring og andre medisinske tjenester til privatpersoner, bedrifter og offentlig virksomheter og har over 160 000 kunder i Norge, med en markedsandel på 34%. I Sverige har Vertikal Helse over 100 000 kunder som man forvalter på vegne av Trygg Hansa.

Vertikal Helse er den største private innkjøperen av medisinske tjenester i Skandinavia og er valgt å representere Norge som «National Champion» i European Business Awards 2015/2016 (Growth Strategy of the Year category).

Alivia er en ledende internasjonal leverandør av helseformidlingstjenester hvis mål er å levere medisinsk kompetanse som reduserer risikoen for sykdom og behandler komplekse medisinske tilstander for sine internasjonale kunder. Alivias tjenester er individbasert for å ivareta spesifikke helseproblemer gjennom å tilby:

• Individtilpassede og forbyggende overvåkingsplaner
  • Tilgang til ledende medisinsk ekspertise og avansert diagnostikk
  • Kartlegging og analysering av medisinske, vitenskapelige og miljømessige forhold for å håndtere helsemessige tilstander

• I Q1 2016, vil Vertikal Helse lansere et VIP produkt i Norge og Sverige. Gjennom dette samarbeidet, vil Vertikal Helses kunder få eksklusiv tilgang til Alivia medisinske tjenester som innebærer avanserte planer for forebygging og behandling, inkludert tilgang til avansert medisin gjennom globale medisinske eksperter og avansert diagnostikk.

• vertikal helse
    • medisinsk formidling
    • helseforsikring
    • behandlingsgaranti
    • behandlingsforsikring
    • samarbeidsavtale

Vertikal Helse er Norges største aktør innen helseforsikring. 160 000 har valgt å tegne helseforsikring hos oss og unngå å havne i helsekø. I 2014 bistod vi over 25 000 og sørget for at de fikk rett behandling til rett tid. Alle våre pasienter får tildelt en personlig medisinsk rådgiver som følger dem før, under og etter behandling. Vi utvidet også innholdet i våre tjenester og våre kunder tilbys nå døgnåpen vakttelefon ved alvorlig sykdom og i fem dager etter operasjon/behandling.

Vertikal Helse har kontorer i Oslo, Sandnes og Stockholm

Siri Ingels

Pressekontakt Administrerende direktør 23014800

Sissel Ødegaard