Pressemelding -

ViaNett har ingått en 3 årig avtale med Cowi om blant annet SMS-betaling av piggdekkoblater

ViaNett har nå inngått en 3 års avtale med Cowi om SMS-betaling av ulike parkeringstjenester inkludert piggdekkoblater til en verdi av ca. 12 millioner kroner. Avtalen gjelder en rekke parkeringskunder i Norge og for piggdekkoblatordningen i Oslo. Det er også muligheter for et samarbeide om ytterligere produktutvikling innenfor både parkerings og transportnæringen.

"Dette er starten på et svært spennende samarbeidsprosjekt for oss", sier kundeansvarlig Hans Trygve Moe Haugen i ViaNett (til venstre). Her sammen med avdelingsleder i COWI Informasjonssystemer, Stein Eriksen (midten) og Christoffer Andersson, daglig leder i TargetEveryOne.

COWI AS er en del av COWI konsern, en nordeuropeisk rådgivervirksomhet med ca. 6 300 medarbeidere. Konsernet leverer tjenester over hele verden innen ingeniørteknikk, miljø og samfunnsøkonomi, basert på miljø- og samfunnsmessige hensyn.

• Data, telekom, IT

• vianett
  • strex
  • mobilbetaling
  • piggdekkoblater
  • sms
  • cowi
  • sms-betaling
  • targeteveryone

ViaNett er en spesialist på SMS og mobilbetaling. Markedet for bruk av SMS er sterkt voksende. Kommunikasjonsformen er innarbeidet gjennom 20 år, og fungerer i dag som den raskeste, enkleste og mest effektive kommunikasjonsmetoden for korte meldinger. ViaNett tilbyr også betaling via SMS. Med SMS kan du utføre et kjøp hvor som helst, når som helst og uten wi-fi tilgang. ViaNett er blant annet nr. 1 på donasjonsløsninger via SMS i Norge. Selskapet har 11 ansatte, og har kunder i over 100 land!

Torstein Syvertsen

Pressekontakt CMO / Markedssjef +47 930 28 660