Se Viaplay sette verdensrekord i TV-titting

5. mai kl. 15.00 går startskuddet til et verdensrekordforsøk på Viaplay hvor fire personer skal forsøke å se å slå den nåværende rekorden i uavbrutt TV-titting på 87 timer ved å se på serien «24».

Viaplay Premiere er et helt nytt konsept som gir Viaplay eksklusive premierer på utvalgte titler. Først ut er comebacket for den amerikanske action-serien 24: Live Another Day som kan streames på Viaplay 6. mai – kun ett døgn etter premieren i USA. I forbindelse med dette lader Viaplay opp med et verdensrekordforsøk i TV-titting (binge-viewing), og alle som vil kan følge med på forsøket på viaplay.no/worldrecord24.

– Det er kjempemorsomt å vise et verdensrekordforsøk direkte på Viaplay. I følge Guinness World Records regler får deltagerne kun ta 5 minutters pause per time som de kan spare for å ta en lengre pause, så de har mildt sagt en krevende, men morsom utfordring fremfor se, sier Janette Cohen, Head of PR på Viaplay.

Den nåværende rekorden er på 87 timer og ble satt av Dan Jordan, Spencer Larson og Chris Laughlin på Consumer Electronics Show i Las Vegas, Nevada, USA, 6.-10 .januar 2014. Viaplays deltakere vil på Viaplays hovedkontor i Stockholm forsøke å slå rekorden ved å se på kultserien 24, hvor sesong 1-8 totalt har 192 episoder – altså mer enn nok underholdning for å slå rekorden.

Viaplay finns på PC, Mac, Android- og iOS-mobiler, nettbrett, LG Smart TV, Samsung Smart TV, Philips Smart TV, Panasonic Smart TV, Xbox 360, PlayStation® 3 samt PlayStation® 4

Les mer om Viaplay på: viaplay.no

• stream
  • worldrecord24
  • guiness world record
  • 24 live another day
  • svod
  • vod
  • video on demand

Viaplay er Nordens ledende video - og underholdningsleverandør av serier, filmer, sport og innhold for barn. Viaplay knytter deg til underholdningen du elsker, tilgjengelig på de fleste skjermer. Du finner hele sesonger av serier, det beste utvalget av kjente filmer og direktesendte sportssendinger i verdensklassen, som for eksempel UEFA Champions League, PGA, NHL og Formel 1. Viaplay er en del av MTGx, den digitale akseleratoren i Modern Times Group. Les mer på www.viaplay.com.

Viaplay AB er en del av Modern Times Group (MTG), som er et internasjonalt medieselskap med virksomheter på fire kontinenter hvilket inkluderer gratis-TV, betalings-TV, radio og innholdsproduksjon. MTGs Viasat Broadcasting driver gratis-TV og betalings-TV-kanaler, som er tilgjengelig på Viasats egen satellittplattform og tredjeparts nettverk, samt distribuerer TV via Internett. MTG er også den største aksjeeieren i CTC Media, som er Russlands ledende uavhengige TV-selskap. Besøk www.mtg.se for mer informasjon.