Viaplay er nå tilgjengelig via Chromecast

Viaplay utvider og understøtter nå Google Chromecast på hele det nordiske markedet – rett i forkant av premieren på 24: Live Another Day.

–Vi er svært fornøyde med at vi nå kan tilby Viaplay-innhold via Chromecast. Vår misjon er å knytte mennesker opp mot den underholdningen de setter mest pris på, gjennom nye, innovative løsninger. Chromecast er et viktig skritt på veien for å gjøre Viaplay enda mer tilgjengelig, forteller Rikard Steinber, Chief Digital Officer i MTG og CEO for Viaplay.

Fra i dag vil Viaplay være kompatibel med Chromecast. Dette er en viktig utvikling i Viaplays satsning for å utvide sin rekkevidde og gjøre innholdet tilgjengelig på så mange plattformer som mulig. Mobilapplikasjonen kan enkelt lastes ned fra respektive App Stores.

– Vi jobber aktivt med å øke tilgjengligheten til innholdet vårt og er glade for å kunne tilby premieren av 24: Live Another Day via Chromecast, fortsetter Rikard.

Med Chromecast kan brukeren streame Viaplay fra sin iOS, Android og Chrome-nettleser direkte til skjermen som enheten er tilkoblet. Når spilleren er i gang gjennom Chromecast-enheten kan man deretter benytte seg av en smartphone, nettbrett eller en pc for å ”browse” annet Viaplay-innhold.

Viaplay finnes allerede på PC, Mac, Android- og iOS-mobiler, nettbrett, Viaplay-boksen, LG Smart TV, Samsung Smart TV, Philips Smart TV, Panasonic Smart TV, Xbox 360, PlayStation® 3 samt PlayStation® 4.

Les mer om alle enhetene som støtter Viaplay på: viaplay.no

• stream
  • ott
  • tv
  • google
  • chromecast
  • svod
  • vod
  • video on demand

Viaplay er Nordens ledende video - og underholdningsleverandør av serier, filmer, sport og innhold for barn. Viaplay knytter deg til underholdningen du elsker, tilgjengelig på de fleste skjermer. Du finner hele sesonger av serier, det beste utvalget av kjente filmer og direktesendte sportssendinger i verdensklassen, som for eksempel UEFA Champions League, PGA, NHL og Formel 1. Viaplay er en del av MTGx, den digitale akseleratoren i Modern Times Group. Les mer på www.viaplay.com.

Viaplay AB er en del av Modern Times Group (MTG), som er et internasjonalt medieselskap med virksomheter på fire kontinenter hvilket inkluderer gratis-TV, betalings-TV, radio og innholdsproduksjon. MTGs Viasat Broadcasting driver gratis-TV og betalings-TV-kanaler, som er tilgjengelig på Viasats egen satellittplattform og tredjeparts nettverk, samt distribuerer TV via Internett. MTG er også den største aksjeeieren i CTC Media, som er Russlands ledende uavhengige TV-selskap. Besøk www.mtg.se for mer informasjon.