Viaplay lanserer digitalt filmkjøp

Viaplay slipper i dag en funksjon for kjøpefilmer i samtlige nordiske land. Viaplay blir dermed den eneste nordiske strømmetjenesten som tilbyr filmkjøp, filmleie, abonnement og sport i en og samme tjeneste.

− Det har tidligere bare vært et knippe aktører som har tilbudt kjøp av film digitalt kort tid etter at de har vært på kino. Vi er veldig glade for at vi nå kan legge til kjøp av filmer i vår tjeneste. Vi har hørt på brukerne våre som naturligvis ønsker å se nye filmer så raskt som mulig. Du kan nå velge om du vil kjøpe eller leie filmer, abonnere på filmer og serier eller se sport. Det gjør Viaplay til den mest komplette tjenesten på markedet, forteller administrerende direktør i Viaplay, Jonas Karlén.

Fra og med i dag kan alle med en Viaplay-konto for eksempel kjøpe den nyeste James Bond-filmen Spectre eller det siste kapitlet i Hunger Games-serien, Mockingjay Part 2, kun noen måneder etter kinopremieren. Kjøpefilmutvalget kommer til å oppdateres jevnlig med flere nye filmer.

Slik går du fram for å kjøpe eller leie film på Viaplay

• Du trenger ikke å ha et aktivt abonnement hos Viaplay for å kunne kjøpe og leie filmer, men du må være registrert med en Viaplay-konto.
  • Samtlige kjøp og leiefilmer finnes i leiebutikken
  • Du kan søke opp og strømme filmen fra samtlige enheter
  • Du kan laste ned filmen i Offline Mode så du kan se den uten internettilgang
  • Kjøpefilmer på Viaplay vil koste mellom 59 og 179 kroner

For mer informasjon: Fredrik Olimb, 932 90 065 eller fredrik@iteo.no

• strømming
  • filmleie
  • filmkjøp
  • kjøpefilm
  • kino
  • film

Viaplay er Nordens ledende leverandør av digital underholdning for serier, filmer, sport og barneinnhold. Viaplay tilbyr favorittunderholdningen uansett hvor du befinner deg. Du kan ta opp og oppleve hele sesonger av serier, markedets største tilbyd av nye storfilmer, og får direktesendt sport i verdensklasse som UEFA Champions League, NHL, Formel 1 og La Liga. Viaplay finnes på nett, iOS og Android-enheter, Smart TV, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 og PlayStation 4. Les mer på www.viaplay.com.

Viaplay er en del av MTG AB (Modern Times Group) som er et internasjonalt underholdningskonsern med virksomheter over seks kontinenter, og omfatter TV-kanaler, innholdsproduksjon og distribusjon, onlinetjenester, radiokanaler, flerkanalnettverk og esport.