Viaplay lanserer ny kampsportpakke med eksklusive rettigheter til UFC og boksing

22. april lanseres Viaplay Fighting, et abonnement for kampsportglade nordmenn. Pakken vil dekke mer enn 150 stevner og mer enn 500 timer med direktesendt innhold hvert år fra kjente events som blant annet UFC, Nordic Fight Night, Sauerland Event, Premier Boxing Champions, Matchroom og IMG.

Brukere som abonnerer på enten Viaplay Sport, Viaplay Total eller Viasat Sport vil ha gratis tilgang til Viaplay Fighting fram til 31. desember 2016.

− MMA er verdens raskest voksende sport og vi har observert en stor interesse for innholdet vi tilbyr på Viaplay. Jeg er veldig glad for at vi kan lansere Viaplay Fighting i hele Norden med utøvere som blant andre Ronda Rousey, Conor McGregor, Tim Robin Lihaug og Kai Robin Havnaa, forteller Viaplays administrerende direktør Jonas Karlén.

I tillegg til direktesendte arrangementer vil tjenesten tilby en rekke andre programmer.

− For første gang noensinne kan man se verdens beste kamper, serier og dokumentarer fra fighting-miljøet på ett sted. Alt blir eksklusivt på Viaplay, kommenterer Karlén.

Over 100 timer med realityserier og dokumentarer

Brukerne vil få tilgang til populært innhold slik som historiske UFC- og boksekamper, og realityserier som The Ultimate Fighter, UFC Countdown og mer. Totalt vil det finnes mer enn 100 timer med serier og dokumentarer når tjenesten lanseres senere i april.

Viaplay Fighting vil koste 199 kroner i måneden. Noen kamper vil fortsatt kun være tilgjengelige som Pay-Per-View.

Kunder av Viasat Sport hos Viasat Parabol, GET, Canal Digital Kabel eller NextGenTel har også tilgang gjennom sitt inkluderte Viaplay-abonnement.

• kampsport
  • sport
  • ufc
  • mma
  • boksing
  • viaplay fighting

Viaplay AB er en del av Modern Times Group (MTG), som er et internasjonalt medieselskap med virksomheter på fire kontinenter hvilket inkluderer gratis-TV, betalings-TV, radio og innholdsproduksjon. MTGs Viasat Broadcasting driver gratis-TV og betalings-TV-kanaler, som er tilgjengelig på Viasats egen satellittplattform og tredjeparts nettverk, samt distribuerer TV via Internett. MTG er også den største aksjeeieren i CTC Media, som er Russlands ledende uavhengige TV-selskap. Besøk www.mtg.se for mer informasjon.