Viaplay lanseres for Philips smart TV

I oktober lanseres Viaplay på Philips smart TV-plattform. Avtalen gjør Viaplays utvalg enda lettere tilgjengelig og er Viaplays siste skritt i ambisjonen om å gjøre TV, film og sport tilgjengelig for alle med en Internett-oppkobling.

Viaplay og Philips har undertegnet en avtale som innebærer at alle Philips smart TV-er fra og med oktober kommer til å være utstyrt med en Viaplay-app. Applikasjonen kommer til å være tilgjengelig i Norden via Philips smart TV-plattform og kommer til å gi Viaplays kunder tilgang til et bredt utvalg av serier, filmer og direktesendte sportsarrangementer direkte i TV-en.

-        Gjennom den nye avtalen med Philips øker rekkevidden vår, og tilbudet vårt blir enda mer tilgjengelig, sier Niclas Ekdahl, adm. direktør Viaplay.

Viaplay jobber kontinuerlig med å forme fremtidens TV-opplevelser ved å gjøre TV, film og sport tilgjengelig på flere ulike enheter og for alle med en Internett-oppkobling. Viaplay kommer til å finnes på Philips smart TV (2012-modellene i 6000-serien og oppover) fra og med oktober.

-        Vi i Philips streber etter å kunne tilby kundene ubegrenset underholdning på brukerens vilkår. Vi er stolte over samarbeidet med Viaplay som gjør at vi kan tilby kundene våre nettopp dette, sier Joakim Örnstig, nordisk markedssjef i Philips TV.

Avtalen innebærer enda en plattform for Viaplay som allerede finnes for PC, MAC, nettbrett, smarttelefoner, smart TV fra LG, Panasonic og Samsung og gjennom Viaplays egen streamingboks.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Janette Cohen, PR Manager
Telefon: +46 (0)73 6991978
E-post: janette.cohen@viaplay.com

Niclas Ekdahl, adm. direktør
Telefon: +46 (0)73 6991901
E-post: niclas.ekdahl@viaplay.com

Viaplay er Skandinavias ledende online-tjeneste for TV, film og sport. Viaplay tilbyr de nyeste TV-seriene, flere tusen populære filmer og direktesendte sportsarrangementer i verdensklasse som engelske Premier League, UEFA Champions League, NHL og Formel 1. Viaplay finnes for PC-er, smarttelefoner, nettbrett, Smart TV (Samsung, Panasonic og LG) og Viasat-bokser. Les mer på www.viaplay.com.

Viaplay AB er en del av Modern Times Group (MTG), som er et internasjonalt medieselskap med virksomhet som omfatter fire kontinenter og inkluderer gratis-TV, betalings-TV, radio og innholdsproduksjon. MTGs Viasat Broadcasting driver gratis-TV- og betalings-TV-kanaler, som finnes på Viasats egen satellittplattform og tredjeparts nettverk, og de distribuerer også TV via Internett. MTG er også den største aksjeeieren i CTC Media, som er Russlands ledende uavhengige TV-selskap. Besøk www.mtg.se for mer informasjon

• webb-tv
  • philips