​Hareide fortsetter i UEFA Champions League

Pressemelding   •   feb 09, 2016 13:28 CET

Viasat Sport styrker ekspertisen, og henter den påtroppende danske landslagssjefen Åge Hareide tilbake som ekspertkommentator i UEFA Champions League.

Hareide, som var kommentator og ekspertkommentator hos TV3 tidlig på 90-tallet, starter i sin nye jobb allerede 16. og 17. februar med åttedelsfinalene i verdens beste fotballturnering for klubblag.

- Viasat Sport er stolte av å hente hjem en av Norges dyktigste fotballeksperter. Han var en av de første ekspertkommentatorene på norsk TV da han jobbet i TV3, og vi er meget fornøyd med å få Åge tilbake i vårt ekspertkorps, sier sportssjef Stian A. Kleppo.

Åge Hareide går inn som makker til Roar Stokke. Daniel Høglund og Vidar Davidsen utgjør det andre kommentatorparet til Viasat Sport i UEFA Champions League.

Hareide ser frem til å jobbe med TV og UEFA Champions League ved siden av jobben som dansk landslagssjef.

- Viasat er en aktør med mange dyktige folk, et bra miljø og er et sted jeg har jobbet før. Det er fint for meg å kunne jobbe som ekspertkommentator inn mot de største kampene i Europa, sier Hareide.

Roar Stokke gleder seg også til å samarbeide med den danske landslagssjefen.

- Jeg ser frem til igjen å jobbe med en trenerkapasitet som Åge Hareide, med hans erfaring og innsyn i UEFA Champions League.

1. februar ble det også klart at Norges fremste ekspert på spansk fotball, Petter Veland, skal jobbe for Viasat Sport.