Historisk TV-avtale sikrer MTG/Viasat mer innhold og bredere distribusjon

MTG og Telenor har inngått en ny, flerårig TV-avtale som sikrer bredere distribusjon av MTGs gratis- og betalingskanaler, og i tillegg vil kunder av Viasat Parabol få tilgang til mer innhold og flere kanaler fra Discovery Networks.

Frem til i dag har ikke norske satellittkunder hatt tilgang til alle de største norske TV-kanalene, men med den nye avtalen er den tiden forbi: Avtalen mellom Telenor og MTG gir  alle satellittkunder i Norge det samme kvalitetsinnholdet.

- Vi er utrolig fornøyde med at MTGs underholdning og sport med den nye avtalen blir bredere distribuert enn noen gang til Canal Digital og Telenor sine kunder, sier administrerende direktør i Viasat, Vegard Klubbenes Drogseth.

Den nye avtalen sørger for at TV6 endelig blir tilgjengelig for alle Telenors satellittkunder, og  dermed får langt større distribusjon enn tidligere. Samtidig styrkes tilbudet fra Viasat Parabol med flere kanaler fra Discovery Networks; MAX, VOX, Eurosport Norge og Eurosport 1. Viasat Parabol-kunder vil få tilgang til de nye TV-kanalene fra 1. oktober.

Viasat Parabol-kunder har allerede tilgang til noen av de mest ettertraktede sportsrettighetene på TV innen fotball med UEFA Champions League, Serie A, La Liga, samt annen sport som NHL, NFL, boksing og Formel 1 – og med de nye kanalene vil man også få Tippeligaen, Europaligaen, Norges VM-kvalifiseringskamper og OL 2018.

Alle Viasat-kunder får nå et komplett og fleksibelt TV-tilbud, med alle de største norske kanalene, arkivinnhold på TV og muligheten til å strømme TV hvor og når man vil med Viasat TV To Go-tjenesten på mobil og nettbrett.

- Vi er henrykte over å ha sikret våre kunder populære kanaler som TVNorge, MAX, VOX, FEM og Eurosport. Viasats Parabol-kunder får med denne nye avtalen tilgang til etterlengtede TV-kanaler, som i tillegg kan ses overalt gjennom strømmetjenesten Viasat TV To Go, fortsetter administrerende direktør i Viasat, Vegard Klubbenes Drogseth.

• Kunst, kultur, underholdning

• mtg