Viasat og TV 2 har inngått ny satellittavtale

Viasat og TV 2 har i dag signert en ny distribusjonsavtale for TV 2s kanaler, inkludert TV 2 Zebra. I tillegg vil et syv dagers programarkiv bli tilgjengelig for Viasats satellitt-TV-kunder i løpet av året.

Avtalen innebærer blant annet at underholdnings- og sportskanalen TV 2 Zebra blir tilgjengelig for alle Viasats kunder allerede 1. mai. Hovedkanalen TV 2 HD, TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Bliss, TV 2 Filmkanalen, TV 2 Sport, TV 2 Sport Xtra og TV 2 Barclays Premier League-kanalen vil inngå som tidligere i Viasats TV-tilbud. Viasats kunder vil i løpet av året også få tilgang til syv dagers programarkiv. Programarkivet inkluderer blant annet:

• Tilgang til TV 2s nyheter når som helst.

• Tilgang til TV 2s sportsnyheter når som helst.

• Kjent og kjær norskprodusert TV-underholdning.

• Norske og utenlandske serier.

Det eneste som kreves for å få tilgang til arkivet, er at en Viasat HD-mottaker er tilkoblet internett.

- Vi er glade for at vi er kommet til enighet med Viasat om en utvidelse og forlengelse av den eksisterende avtalen. Det er viktig for TV 2 å sikre at publikum får tilgang til alle våre kanaler, sier administrerende direktør Alf Hildrum i TV 2.

- Vi er svært fornøyde med å sikre kundene våre tilgang til hele TV 2s kanalportefølje. Særlig hyggelig er det å kunne ønske TV 2 Zebra og fredagskampen i Tippeligaen velkommen. At våre kunder også får tilgang til et syv dagers programarkiv fra TV 2s kanaler styrker ytterligere Viasats posisjon som leverandør av markedets bredeste tilbud av playkanaler og digitale tilleggstjenester, sier administrerende direktør Vegard K. Drogseth i Viasat.

Kontaktpersoner:

Rune Indrøy