Viasats parabolkunder får tilgang til hele Tippeligaen

Viasat Norge har sikret seg rettighetene til å vise TV-sportspakken C More Sport for sine parabolkunder. Tippeligaen for 2015 og 2016 og en rekke andre attraktive sportssendinger blir dermed tilgjengelig i nye titusenvis av norske hjem.

– Tippeligaen er et nytt ess på hånden for Viasat. Fra før har vi rettighetene til UEFA Champions League og distribuerer Premier League i antennemarkedet, så nå har vi enda bedre kort å spille med, sier Vegard Klubbenes Drogseth, administrerende direktør i Viasat.

C Mores sportskanaler blir tilgjengelig på Viasats parabolplattform fra Tippeliga-start 6. april 2015. Dermed kan Viasats kunder se en rekke nye sportssendinger i HD-kvalitet. C Mores fotballtilbud inkluderer seks av åtte Tippeliga-kamper per runde og inntil ni kamper per runde fra spanske La Liga. Italienske Serie A og UEFA Europa League ligger også i C More Sport sin pakke. I tillegg kommer ishockey, tennis, kampsport, motorsport og ridesport.

Nytt ess på hånden

– Viasat skal være ledende på å tilby attraktive sportskanaler. Sport generelt og fotball spesielt er veldig viktig for våre kunder. Derfor er vi stolte av å ha dratt i land denne avtalen, til glede for våre mange svært sportsinteresserte kunder. At norske Martin Ødegaard nå spiller i europeisk toppfotball, øker dessuten interessen for UEFA Champions League og La Liga, sier Klubbenes Drogseth.

God match

Analyser Viasat har gjort viser at det er stor betalingsvilje for å se norsk og europeisk toppfotball. Viasat-sjefen tror at spesielt kunder utenfor de store byene setter pris på det nye tilbudet.

– Kartet som viser hvor Viasats parabolkunder bor, matcher godt med kartet over hvor de norske Tippeligaklubbene hører hjemme. Vi regner derfor med at tilbudet om å få tilgang Tippeligaen vil bli tatt godt i mot av kundene, sier Klubbenes Drogseth.

Viasat vil tilby hovedkanalene C More Fotball HD og C More Live HD samt de øvrige eventkanalene C More Live 2-4 som viser kamper fra Tippeligaen - via satellitt. Kanalene C More Hockey, C More Extreme og C More Tennis vil tilbys som «over the top»-kanaler og blir tilgjengelige for Viasat-mottakere med mulighet til å avspille TV-kanaler via internett. I dag består Viasats sportstilbud av Viasats egne kanaler Viasat Sport HD, Viasat Fotball HD, Viasat Motor HD, Viasat Hockey HD og Viasat Golf HD. På Viasats satellitt-TV-plattform tilbyr Viasat i tillegg kanalen TV 2 Sportskanalen og sportspakken TV 2 Sport Premium i HD. C More blir også tilgjengelig for Viasats IPTV-kunder hos Open Net.

Se viasat.no for mer informasjon.

• tippeligaen
  • c more