​Nå kommer fiberen til Bærum

Med fiberbredbånd i huset har du ubegrenset kapasitet, og garantert plass til fremtidens bredbåndsbaserte tjenester. Nå skal Bærum få internett med lysets hastighet.

Det er Viken Fiber som leverer fiberbredbånd til innbyggere og næringslivet i Bærum og byr dermed på fremtidsrettede telekomtjenester, levert av tjenesteleverandøren Altibox.

Vi krever stadig mer kapasitet

Stadig flere mobiltelefoner, nettbrett, TV og andre produkter vil koples til nett, og fremover vil tjenester som leveres over nettet kreve en langt større kapasitet enn den gamle teknologien kan takle. Har man fiberbredbånd vil det si god kapasitet, uansett hvor mange som er på nett samtidig.

– Opp- og nedlastningshastighet er like rask, og dedikerte fiberlinjer gjør at tilgangen ikke blir påvirket av naboens nettbruk, sier Jon Birger Ellingsen, direktør for Kommunikasjon, Marked og Forretningsutvikling i Viken Fiber. Ellingsen kan fortelle at Bærum kommune allerede har markert seg som en fremtidsrettet kommune.

– Kommunen var nominert i kategorien «Årets bransjepris» under årets fiberdager. De trakk ikke det lengste strået denne gang, men har vist seg som en kommune som tenker fremover.

Mange vil ha fiber

Viken Fiber leverer fiberbredbånd på Østlandet og har per i dag over 110.000 kunder. Etterspørselen etter fiberbredbånd er stor og Jon Birger Ellingsen kan fortelle at salget i Bærum er allerede godt i gang.

– Vi har åpnet for salg i Hosle, Granåsen og Jegeråsen og salget går så langt veldig bra. Så langt har vi godt over 10 000 kunder i Bærum og vi er interessert i å snakke med bedrifter, antennelag, borettslag og privatpersoner som ønsker fiberbredbånd og Altiboxtjenester. Vi oppfordrer alle som er interesserte til å ta kontakt med oss, er hans klare beskjed og ber de interessert gå inn på www.vikenfiber.no for å melde sin interesse.

Bredt tjenestespekter

Når fiberbredbånd er installert, byr Altibox på et bredt spekter av tjenester innen Internett, TV- og Telefoni, Altibox har, ifølge nasjonale kundetilfredshetsmålinger (gjennomført av EPSI), de klart mest fornøyde og lojale TV- og Internettkundene femte året på rad og er den største leverandøren av fiberbredbånd i Norge.